Біла сфера: українські дизайнери на Paris Design Week 2019 (частина ІІ)
Проєкт «Біла сфера» — це молоді українські дизайнери, які створили яскраві та різні зразки матеріального світу з особливої неоматерії — «українського мислення». Предмети набувають нового вираження: вони трансформуються, транслюють мрії про невідоме майбутнє, переказують найдавніші забуті казки. Проєкт «Біла сфера» — територія народження нового, де поле креативу запліднюється енергією майбутнього, сучасного та традиційного.

HIS
15-08-2019 14:28
Простір «Біла сфера» зібрав меблі, кераміку, скульптури, освітлення, декоративні об’єкти, фешн-аксесуари, колекції концептуального вбрання. 10 учасників демонструють нові форми та ідеї: прагматично виважені та помірковані, грайливо мінливі, рухомі між часом та простором, від українського бароко до футуристичного мінімалізму.
Початок: Біла сфера: українські дизайнери на Paris Design Week 2019 (частина І).
Учасники проєкту «Біла сфера»: Інна Зіміна, Давід Бережняк, Михайло Саморіз, Оксана та Мар’ян Шумелди, Артем Куниця, Іванка Бородіна, Діана Кулик, Валерія Варі, Юрій Цегла, Ольга Селищева та Поліна Веллер.
П’ять проєктів з основного складу учасників отримали допомогу від Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР): Інна Зіміна із концептом столика для макіяжу SOFI, Давід Бережняк — концепт меблевого гарнітура Miracle de la vie, Михайло Саморіз із люстрою, виконаною у давній техніці ручного різьбярства — Hutsul Carving chandelier, Оксана та Мар’ян Шумелди із концептом модульної лавки VERETENO та Артем Куниця із колекцією мармурових світильників.
Склад проектів-переможців було обрано міжнародним журі. Селекцію цього випуску здійснювали: президент Європейської асоціації дизайнерів і декораторів, месьє Дідьє Маргеріт, засновник культового блогу про дизайн BLOG ESPRIT DESIGN — Венсан Ромео, засновник найстильнішого європейського дизайн-блогу joyana.fr Джо Яна, дизайнер та засновник студії iskos-berlin Олексій Іскос, головний редактор видання PRAGMATIKA та тонкий поціновувач мистецького вираження прагматичного погляду на дизайн Костянтин Ковшевацький, креативна директорка MAINO Design Ukraine Анастасія Білецька, засновниця українського бренду DAVIS CASA — речника гарного смаку в дизайні, Фаїна Еренбург.
Проєкт реалізується за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) і фінансується у рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу.
Іванка Бородіна
1. До Парижа я везу підвісні декоративні горщики для рослин, які входять до колекції GRID розробленої для проєкту Bogilo.project.
2. Вчилась бути архітектором в Рівненському Університеті НУВГП, а в якийсь момент зрозуміла, що рухаюсь в сторону дизайну, бо дуже люблю деталізувати та швидко реалізовувати задумане.
3. В роботі виникає багато труднощів (і часто непередбачуваних), в основному вони всі пов'язані з виробництвом. Проте справлятися з ними мені допомагають впертість “хочу і буду”, а ще особлива секретна суперсила.
4. Мені важко розмежувати робочі дні й просто дні. Буває так занурюється увага в процеси та проєкти, що забуваю втомлюватися. За цей час я виконую все, що може поміститись в величезний список, але обов'язково залишаю собі час для скетчів.
5. Мене надихає фізика та хімія природи та матеріалів, і розумні речі, створені людьми.
6. Український предметний дизайн, зараз, це — школярик.
7. Найкраще дизайн смакує, коли він різний: абсурдний або поміркований, амбіційний та маніфестуючий, або такий, що ледь помітний у своїх проявах.
Юрій Цеґла
1. Пам'ятаєте першу зароблену монету Скруджа Мак Дака? Так ось, для мене це крісло гамак «Колихва», перший з моїх предметів, створених мною як предметним дизайнером. Саме з нього почалась моя дизайн-діяльність та стало моєю візитівкою. Саме з «Колихвою» мене асоціюють більшість вітчизняних колег. Цієї осені буде 10 років, як вперше я її опублікував. Тому саме її й хотів би повезти до Парижа. «Колихва» — один з моїх бестселерів в Україні, проте її експортом я так і не займався. Думаю, що прийшов вже час поділитись нею світові.
2. Я самоучка, моя економічна освіта університету Шевченка надала мені лише бонус в створенні дизайну, адже будь-який дизайн має бути економічно обґрунтованим. Профільна освіта не обмежила мене вектором руху, який зазвичай надають в вищих школах, але водночас я досить часто вчуся, як
дурень, на власних помилках, тим самим втрачаючи час.
3. Одною з рушійних якостей свого характеру я б назвав тягу до пізнання нового та самоствердження. Чи зможу я зробити це чи інше? І, як правило, я досягаю своєї мети, хоча і великими потугами. Інколи я нагадую собі головну героїню в анекдоті «Про ворону і гусей».
3. У творчих людей не існує робочого графіку. Потрібно бути весь час напоготові, слідкувати за хвилями на обрії та у певний час бути готовим осідлати ту довгоочікувану хвилю.
4. Мене надихає… в більшості то природа, своїми правилами, гармонією та балансом. Але часто рушійними силами виступають саме мої недоліки, найбільша — це лінь.
5. Для мене дизайн в першу чергу повинен бути технологічним, тому я розробляю верстати, кондуктори, та механізми, що допомагають мені спростити виготовлення безпосередньо самого предмету. Український предметний дизайн для мене — це як криптовалюта: її створюють, але мало хто розуміється, навіщо вона потрібна. В Україні дуже слабо розвинена промисловість, в основному це копії чи репліки на закордонні предмети. Так, у нас є творчі ідеї та дизайн, але в більшості як рендер, красива картинка, а не продукт для споживача. Між дизайнером і промисловцем величезна прірва, яку потрібно долати, і на це піде чимало сил і часу, але я вірю, що ми ще досягнемо своїх висот.
6. Найкраще дизайн смакує з гарним настроєм, або взагалі його не помітно. Він настільки вдало виконує свою роль, що його помічають лише при його відсутності.
Михайло Саморіз
1. Будь-яка міжнародна виставка — це завжди новий рівень і щабель в розвитку для дизайнера, а особливо Париж (PDW). Досить символічно. В нас історично і генетично багато спільного: можемо пригадати Анну Ярославну, яка ще в 11 столітті була королевою Франції.
2. До Парижа я везу люстру Hutsul Carving chandelier. Цей об’єкт став синтезом традиційного і сучасного світобачення. Люстра — як космічний супутник, що своїми антенами (локаторами) випромінює у світ забуті народні ремесла, думки й таланти поколінь, так само ретранслює естетику традиційного ремесла у сучасному за дизайном та функцією предметі.
3. Я навчався дизайну в Івано-Франківську, у 2005 році закінчив Прикарпатський університет за спеціальністю «інтер’єрний дизайн». Обрав цю професію, тому що саме тут є та тонка грань між творчістю, креативом та точністю, відповідальністю.
4. В роботі виникають місцями виникають труднощі, але це все людський фактор. Я просто роблю висновки та йду далі.
5. Зазвичай мій робочий день ненормований та залежить від маси різних обставин.
6. За цей час я виконую менше, аніж хотілося б. Але інколи ситуація протилежна.
7. Мене надихають музика та талановиті люди.
8. Український предметний дизайн немов концентрована субстанція із традицій, символів, ремесел й талантів.
9. Найкраще дизайн смакує з ……. на смак не пробував, але маю надію їстівний (посміхається, — ред).








Стул KOLO MAXI
Кресло с розеткой Plump
Диван с розеткой Plump
Стул Doppio
Стул Tube
Кресло Corner
Диван Corner
Стул Корса Х черного цвета
Стул Корса лапка
Стул Корса Х
Стул Пломбир SE 7509
Кухонный стул 03В
Стул Орто новый
Стол раскладной Бронко HPL top slide
Кухонный стул 03Б
Стул Корса
Стол раскладной Бронко столешница шпон
Стул Floki new black
Стул Mamont soft natural
Стул Otis натуральный Anthology 7 Mocca
Стул Motti

25 октября 2017, 19:00,
Киев

04 октября 2017, 19:00,
Киев

31 октября 2017, 19:00,
Киев

27 сентября 2017, 10:00,
Киев

31 августа 2017, 10:00,
Киев

05 августа 2017, 10:00,
Киев

28 июля 2017, 14:00,
Киев

07 июля 2017, 10:00,
Киев

13 июня 2017, 17:30,
Киев

16 июня 2017, 16:00,
Киев