Біла сфера: українські дизайнери на Paris Design Week 2019 (частина ІІ)
HIS
Проєкт «Біла сфера» — це молоді українські дизайнери, які створили яскраві та різні зразки матеріального світу з особливої неоматерії — «українського мислення». Предмети набувають нового вираження: вони трансформуються, транслюють мрії про невідоме майбутнє, переказують найдавніші забуті казки. Проєкт «Біла сфера» — територія народження нового, де поле креативу запліднюється енергією майбутнього, сучасного та традиційного.
Простір «Біла сфера» зібрав меблі, кераміку, скульптури, освітлення, декоративні об’єкти, фешн-аксесуари, колекції концептуального вбрання. 10 учасників демонструють нові форми та ідеї: прагматично виважені та помірковані, грайливо мінливі, рухомі між часом та простором, від українського бароко до футуристичного мінімалізму.
Початок: Біла сфера: українські дизайнери на Paris Design Week 2019 (частина І).
Учасники проєкту «Біла сфера»: Інна Зіміна, Давід Бережняк, Михайло Саморіз, Оксана та Мар’ян Шумелди, Артем Куниця, Іванка Бородіна, Діана Кулик, Валерія Варі, Юрій Цегла, Ольга Селищева та Поліна Веллер.
П’ять проєктів з основного складу учасників отримали допомогу від Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР): Інна Зіміна із концептом столика для макіяжу SOFI, Давід Бережняк — концепт меблевого гарнітура Miracle de la vie, Михайло Саморіз із люстрою, виконаною у давній техніці ручного різьбярства — Hutsul Carving chandelier, Оксана та Мар’ян Шумелди із концептом модульної лавки VERETENO та Артем Куниця із колекцією мармурових світильників.
Склад проектів-переможців було обрано міжнародним журі. Селекцію цього випуску здійснювали: президент Європейської асоціації дизайнерів і декораторів, месьє Дідьє Маргеріт, засновник культового блогу про дизайн BLOG ESPRIT DESIGN — Венсан Ромео, засновник найстильнішого європейського дизайн-блогу joyana.fr Джо Яна, дизайнер та засновник студії iskos-berlin Олексій Іскос, головний редактор видання PRAGMATIKA та тонкий поціновувач мистецького вираження прагматичного погляду на дизайн Костянтин Ковшевацький, креативна директорка MAINO Design Ukraine Анастасія Білецька, засновниця українського бренду DAVIS CASA — речника гарного смаку в дизайні, Фаїна Еренбург.
Проєкт реалізується за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) і фінансується у рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу.
Іванка Бородіна
1. До Парижа я везу підвісні декоративні горщики для рослин, які входять до колекції GRID розробленої для проєкту Bogilo.project.
2. Вчилась бути архітектором в Рівненському Університеті НУВГП, а в якийсь момент зрозуміла, що рухаюсь в сторону дизайну, бо дуже люблю деталізувати та швидко реалізовувати задумане.
3. В роботі виникає багато труднощів (і часто непередбачуваних), в основному вони всі пов'язані з виробництвом. Проте справлятися з ними мені допомагають впертість “хочу і буду”, а ще особлива секретна суперсила.
4. Мені важко розмежувати робочі дні й просто дні. Буває так занурюється увага в процеси та проєкти, що забуваю втомлюватися. За цей час я виконую все, що може поміститись в величезний список, але обов'язково залишаю собі час для скетчів.
5. Мене надихає фізика та хімія природи та матеріалів, і розумні речі, створені людьми.
6. Український предметний дизайн, зараз, це — школярик.
7. Найкраще дизайн смакує, коли він різний: абсурдний або поміркований, амбіційний та маніфестуючий, або такий, що ледь помітний у своїх проявах.
Юрій Цеґла
1. Пам'ятаєте першу зароблену монету Скруджа Мак Дака? Так ось, для мене це крісло гамак «Колихва», перший з моїх предметів, створених мною як предметним дизайнером. Саме з нього почалась моя дизайн-діяльність та стало моєю візитівкою. Саме з «Колихвою» мене асоціюють більшість вітчизняних колег. Цієї осені буде 10 років, як вперше я її опублікував. Тому саме її й хотів би повезти до Парижа. «Колихва» — один з моїх бестселерів в Україні, проте її експортом я так і не займався. Думаю, що прийшов вже час поділитись нею світові.
2. Я самоучка, моя економічна освіта університету Шевченка надала мені лише бонус в створенні дизайну, адже будь-який дизайн має бути економічно обґрунтованим. Профільна освіта не обмежила мене вектором руху, який зазвичай надають в вищих школах, але водночас я досить часто вчуся, як
дурень, на власних помилках, тим самим втрачаючи час.
3. Одною з рушійних якостей свого характеру я б назвав тягу до пізнання нового та самоствердження. Чи зможу я зробити це чи інше? І, як правило, я досягаю своєї мети, хоча і великими потугами. Інколи я нагадую собі головну героїню в анекдоті «Про ворону і гусей».
3. У творчих людей не існує робочого графіку. Потрібно бути весь час напоготові, слідкувати за хвилями на обрії та у певний час бути готовим осідлати ту довгоочікувану хвилю.
4. Мене надихає… в більшості то природа, своїми правилами, гармонією та балансом. Але часто рушійними силами виступають саме мої недоліки, найбільша — це лінь.
5. Для мене дизайн в першу чергу повинен бути технологічним, тому я розробляю верстати, кондуктори, та механізми, що допомагають мені спростити виготовлення безпосередньо самого предмету. Український предметний дизайн для мене — це як криптовалюта: її створюють, але мало хто розуміється, навіщо вона потрібна. В Україні дуже слабо розвинена промисловість, в основному це копії чи репліки на закордонні предмети. Так, у нас є творчі ідеї та дизайн, але в більшості як рендер, красива картинка, а не продукт для споживача. Між дизайнером і промисловцем величезна прірва, яку потрібно долати, і на це піде чимало сил і часу, але я вірю, що ми ще досягнемо своїх висот.
6. Найкраще дизайн смакує з гарним настроєм, або взагалі його не помітно. Він настільки вдало виконує свою роль, що його помічають лише при його відсутності.
Михайло Саморіз
1. Будь-яка міжнародна виставка — це завжди новий рівень і щабель в розвитку для дизайнера, а особливо Париж (PDW). Досить символічно. В нас історично і генетично багато спільного: можемо пригадати Анну Ярославну, яка ще в 11 столітті була королевою Франції.
2. До Парижа я везу люстру Hutsul Carving chandelier. Цей об’єкт став синтезом традиційного і сучасного світобачення. Люстра — як космічний супутник, що своїми антенами (локаторами) випромінює у світ забуті народні ремесла, думки й таланти поколінь, так само ретранслює естетику традиційного ремесла у сучасному за дизайном та функцією предметі.
3. Я навчався дизайну в Івано-Франківську, у 2005 році закінчив Прикарпатський університет за спеціальністю «інтер’єрний дизайн». Обрав цю професію, тому що саме тут є та тонка грань між творчістю, креативом та точністю, відповідальністю.
4. В роботі виникають місцями виникають труднощі, але це все людський фактор. Я просто роблю висновки та йду далі.
5. Зазвичай мій робочий день ненормований та залежить від маси різних обставин.
6. За цей час я виконую менше, аніж хотілося б. Але інколи ситуація протилежна.
7. Мене надихають музика та талановиті люди.
8. Український предметний дизайн немов концентрована субстанція із традицій, символів, ремесел й талантів.
9. Найкраще дизайн смакує з ……. на смак не пробував, але маю надію їстівний (посміхається, — ред).
-
«Майбутнє Минулого»: проєкт зі свідомої реновації архітектурної спадщини від IK-architects
-
Українське 'Джерело' в Нью-Йорку: колекційний дизайн на виставці Salon Art + Design
Подія -
IDS Toronto 2025: найочікуваніша інтер'єрна подія Канади
Подія -
Краса з українським характером: G×BAR і HVYLYA interior design у Тернополі
Вибір редакції -
Український прорив у світі еко-дизайну: «стіни, що дихають» від MAKHNO STUDIO потрапили у фінал Dezeen Awards 2024
Ідея -
Одразу 2 проєкти YOD Group отримали відзнаку Best of Best в Міжнародній архітектурній премії Architecture Masterprize
-
«Архітектори надії»: фільм про відбудову України під час війни
Подія - Ищу идею Сила символів: Waone створив мурал на честь ГУР на Подолі Український художник Володимир Манжос, більш відомий під псевдонімом Waone, презентував новий мурал у Києві. Його твір «Мудрий пануватиме над зірками» тепер прикрашає стіну однієї з будівель на Подолі. Ця робота має особливе значення — вона створена у співпраці з Головним управлінням розвідки Міноборони України (ГУР) і символічно відображає їхню діяльність у боротьбі за незалежність України.
-
Призматичний синій павільйон на Венеційській бієнале: мистецтво сучасності на тлі історії
Дизайн у подорожах