"Татуйований" театр: амбіційний проєкт Steven Chilton Architects

HIS
Sunac Grand Theatre – театр у середмісті Гуанчжоу. Над його розробкою та будівництвом працювало архітектурне бюро Steven Chilton Architects. Визначна риса будівлі – багряний фасад та нанесені на нього візерунки. Таке дизайнерське рішення зображує історичний зв'язок міста з шовком та підтримку сучасної тату-культури.
Замовником цього амбіційного проєкту стала девелоперська компанія Sunac Group. Китайський забудовник хотів отримати дизайн, який здатний був би вразити не лише гостей міста, а і його постійних жителів. Аби залучити нових відвідувачів у раніше малорозвинений район міста (театр знаходиться в центрі великого багатофункціонального комплексу), архітекторам треба будо домогтися сильної візуальної ідентичності нової будівлі.
Логічним рішенням стало зобразити на фасаді театру історичні цінності міста: Гуанчжоу – головний торговий порт, старт Великого морського шовкового шляху та притулок тисячам художників протягом сотень літ. Ось як коментує архітектор Стівер Чілтон рішення команди:
«Ми черпали натхнення в традиційному і сучасному мистецтві регіону. Шовкову тканину ткали, фарбували і розшивали в Гуачжоу з часів династії Хань, тому і театр оповитий червоним облицюванням, яке нагадує шовкові сувої».
На червоному тлі окрім золотавих візерунків, що змальовують персонажів місцевого міфу «100 птахів, які віддають данину поваги Феніксу», також нанесені темніші малюнки, натхненні мистецтвом тату.
«Тату-культура останнім часом перетворилася в шанований багатьма жанр мистецтва, що просувається перш за все молодим поколінням. Це явище викликало новий інтерес до китайської міфології, що багата виразними символами», – коментують архітектори.
Посеред театру розміщений круглий зал. Його першочерговий дизайн було засновано на концепції імерсивних шоу Dragone. Однак на етапі проєктування замовник дещо оновив бриф, аби театр став комфортним і для постановок гастролюючих труп та короткострокових заходів. Глядацька зала оточена 360 світлодіодними екранами, над сценою розміщено 12 акробатичних підіймачів та три акробатичних треки. Сцена змонтована над басейном глибиною дев'ять метрів, та за нагоди може бути опущена в нього, адже китайці полюбляють вистави на воді. Навколо основної зали розташовані допоміжні приміщення, включаючи репетиційні зони, гримерки та офіси.
Фото: Chong-Art Photography
-
Вілла над прірвою: як Villa Sidonius перетворила складний ландшафт на свою перевагу
Архитектура -
Portlantis: новий культурний центр у порту Роттердама
Архитектура -
Без кутів і меж: унікальний круглий дім у Мексиці від Locus
Архитектура -
Захист авторських прав архітекторів: у Києві відбудуться події, присвячені інтелектуальній власності
Событие -
Ищу идею Офісна будівля «Власне місто» – коли архітектура дихає разом із простором Офісна будівля «Власне місто», спроєктована майстернею Віктора Кудіна та відзначена гран-прі Премії Національної Спілки Архітекторів України (НСАУ) 2024, є маніфестом відкритої архітектури. Вона поєднує сучасний дизайн, функціональність і гармонійну інтеграцію з природним середовищем. Це не просто офісний простір, а експеримент, що переосмислює взаємодію людини з містом.
-
Gelephu International Airport: Традиції Бутану у сучасній архітектурі від BIG
Архитектура -
Китайський архітектор Лю Цзякун отримав Прітцкерівську премію 2025 року
-
Архітектурний MeetUp: Як покохати модернізм і врятувати його від забуття?
Событие -
Оголошено переможців «Премії Національної спілки архітекторів України 2024»
Событие -
La Nube: дитячий музей від Snøhetta, що об'єднує людей
Архитектура