Сталий дизайн на практиці / Sustainability in practice. Онлайн практикум від Creascope
HIS
Creascope запрошують на безкоштовний онлайн практикум – 22 та 29 січня на тему «Сталий розвиток на практиці – як розпочати свій сталий бізнес в креативній сфері» за підтримки ЄБРР у рамках ініціативи ЄС EU4Business.
Працюючи багато років у дизайн-сфері, ми знаємо якою великою рушійною силою володіє дизайн. Сучасні дизайнери працюють на стику дисциплін і можуть запропонувати бізнесам дієві інструменти для успішної зміни існуючої моделі на нову, за принципами сталого розвитку. Тож у січневому практикумі Creascope мають на меті передати ці інструменти «з рук в руки».
Sustainability буде розглядатися як багатозначний термін, що включає практично всі процеси, що відбуваються сьогодні в суспільстві — від відмови від пластика до етичного поводження зі співробітниками, від методів підтримання сталого розвитку компанії й бізнесу до низки заходів з відновлення балансу на планеті.
В єдиному інфопросторі об’єднаються європейські та українські спікерів із досвідом ведення креативних бізнесів та створення проєктів за принципами сталого розвитку та циркулярної економіки. Саме цю тему Creascope вважають вкрай важливою в умовах сьогодення.
«Сталий розвиток у наш час – це не просто тенденція, а необхідність, як для окремої людини, так і для бізнесів. Тут зустрінуться власники бізнесів і менеджери new-business, дизайнери – промислові, fashion, інтер'єрів і сервіс-дизайнери; ті, для кого дизайн – це натхнення, і ті, для кого дизайн – це рішення! Аудиторія Креаскопа стає з кожним роком все більше мультидисциплінарною», – Creascope.
22 та 29 січня разом з фахівцями з Нідерландів, Іспанії, України, Латвії буде розглядатися перехід до сталого розвитку на практиці та роль дизайну у цьому процесі. Аудиторія практикуму почує реальні кейси та отримає підказки про те, як дизайн може допомогти у розробці кругових бізнес-моделей та які стратегії дизайну можуть бути використані для пошуку нових можливостей в існуючих бізнес-моделях. На конкретних прикладах буде розглянуто, як можна зробити виробництво циркулярним, як в цю концепцію вписується використання пластмас і як зробити круговим споживання товарів.
Ці кейси також покажуть переваги кругової економіки та її перетворення на можливості для підприємців: нові можливості для отримання прибутку, стабільніші поставки матеріалів, зростаючий попит на певні послуги та зміцнення відносин із клієнтами.
В інтерактивній частині розглядатимуться запропоновані аудиторією приклади бізнесу та сценарії продуктів, щоб побачити, яка стратегія дизайну може бути застосована, та розкриються приховані можливості для бізнесу. Таким чином організатори намагатимуться наочно продемонструвати варіанти стратегій та мислення, які можна застосувати вже завтра для початку сталого бізнесу в Україні.
Проект фінансується ЄС у рамках ініціативи EU4Business і підтримується ЄБРР.
У практикумі беруть участь:
Біллі ван Катвейк / Billie van Katwijk, Нідерланди:
Billie van Katwijk. Фото Anne-Claire Martens
«Мене зачаровує природа: вона нескінченно змінює форми, росте, цвіте, вмирає, проростає. З цих природних циклів виникають всілякі матеріали. Деякі з них відомі, а інші залишаються невидимими або недооціненими. Завдяки дизайну я хочу оцінити неоцінене. У своїй лекції я представлю свою студію та продемонструю свій підхід до матеріалів та дизайну, а також поділюсь досвідом співпраці з різними клієнтами».
Концептуальний дизайнер з Нідерландів Біллі ван Катвейк розкриває красу нетрадиційних матеріалів і піднімає котроверсійні та табуйовані теми. Відходи бійні перетворюються в її проєктах на розкішну шкіру, залишки каналізації, виявляючи свої приховані кольори, – на глазур, кремаційний попіл – в ніжний фарфор. Ван Катвейк провокує глядача на мислення та ведення діалогу.
www.billievankatwijk.com
Дар’я Бірюкова / Daria Biryukova, Нідерланди:
Дар’я Бірюкова та Studio Mixtura
«На цьому інтерактивному практикумі Studio Mixtura дасть підказки про те, як дизайн може допомогти у розробці кругових бізнес-моделей та які стратегії дизайну можуть бути використані для пошуку нових можливостей в існуючих бізнес-моделях. На конкретних прикладах розглянемо, як можна зробити виробництво циркулярним, як в цю концепцію вписується використання пластмас і як зробити круговим споживання товарів».
Studio Mixtura була заснована в 2015 році в Ейндговені, коли Дар’я закінчила Університет прикладних мистецтв у Відні. Дар’я Бірюкова – дизайн-алхімік, захоплений експериментами з відходами та вторинною сировиною. Вона шукає розумні, стійкі та красиві рішення для повсякденного життя і вірить у дизайн як у потужні та ефективні ліки, «мікстуру», здатну допомогти побудувати краще життя. Кожен свій проект Дар’я починає з глибоких досліджень та аналізу всіх інгредієнтів, які з’являються після процесів виробництва або переробки. Цей підхід дозволяє працювати з дуже широким колом галузей та співпрацювати з експертами з різних дисциплін. Дослідження підводять до абсолютно нового способу сторітеллінгу та відповідей на запитання: чому продукт або матеріал виробляється саме таким чином, чому накопичуються відходи, як можна застосувати сталий розвиток та, як наслідок, яким має бути дизайн нового продукту.
www.studiomixtura.com
Карісса тен Тайе / Carissa ten Tije, Нідерланди:
Карісса тен Тайе
«Моя лекція буде стосуватися поєднання дисциплін, різних способів досягнення сталого розвитку та їх застосування у професійному житті».
Карісса тен Тайе започаткувала Studio CTT у 2019 році після закінчення Ейндговенської академії дизайну. Її проєкти фокусуються на двох напрямах – соціальний дизайн і кераміка. Як дизайнер Карісса відчуває відповідальність перед оточуючим середовищем і усвідомлює важливість допитливості, критичного ставлення та рефлексії стосовно креативних процесів. Своїми сильними сторонами вбачає швидке знаходження рішень, дослідження в галузі нових матеріалів, кераміці та соціальному залученні. Велике значення надає співпраці, поєднанню різних перспектив, навичок, технологій та обміну знаннями. Як зазначає Карісса, не тільки люди постійно працюють разом, але й матеріали та техніки також, і це може привести до дивовижних результатів.
www.studioctt.nl
Гундега Страуберга / Gundega Strauberga, Латвія:
Гундега Страуберга
«Придумування сценаріїв на майбутнє допоможе нам сформувати нову точку зору сьогодні».
Латвійка Гундега Страуберга – випускниця Ейндговенської академії дизайну. Вона намагається стежити за прихованим «дорогоцінним камінням» – предметами або темами, які завжди існували, але зазвичай ігноруються. Це може бути глобальна проблема чи просто продовольчий список, що залишився в кошику супермаркету, з якими Гундега працює наче сторітеллер або шукач скарбів. Скарб, з точки зору дизайнерки, полягає в тому, щоб помічати лінки та зв’язки, які перетворюються на «клей» для речей, які не є природньо «липкими».
В своїх проєктах Гундега використовує референси на людський світ і мислення та навички дизайнера для соціального залучення. Її робота – про сенси та культуру, про додавання до того, що може бути життям, про виклики тому, що воно є, та надання альтернатив, що послаблюють вплив реальності на нашу здатність мріяти. Цінність дизайну, на думку Гундеги, полягає у «формуванні ставлення»: не в тому, чого він досягає, а в тому, як змушує людей почуватися.
www.gundegastrauberga.com
Пітуса Боланьо / Pitusa Bolaño, Іспанія:
«Як ви знаєте, текстильний сектор має великий негативний вплив на наше середовище. Використання води та інших дефіцитних природних ресурсів, потреба у zero waste та концепція дизайну з ментальністю Cradle 2 Cradle, – це основні напрямки, які представники малого та середнього бізнесу повинні включати у ДНК своїх бізнес-моделей, якщо вони прагнуть рости та розвиватися. Я пропоную не майстер-клас, а вступ до необхідних змін в індустрії моди за принципами сталого розвитку. Це має призвести до зміцнення іміджу компаній і, як наслідок, – до покращення обороту та показнику EBITDA».
Пітуса Боланьо (Іспанія) – координатор групи ЄБРР, старший консультант з управління промисловістю та бізнесом текстильно-швейного сектору, МСМП під керівництвом жінок. Має 28-річний досвід роботи у компаніях текстильного сектору як у рітейлі, так і у виробництві. А також 27-річний досвід у розробці комерційних експортних стратегій для текстильних компаній відповідно до індивідуальних міжнародних маркетингових стратегій. Володіє знаннями світового текстильного сектору в таких галузях: міжнародні дистриб'юторські мережі, споживчі звички та цінова роздрібна позиція. Це стосується всіх 27 європейських країн, а також США / Канади, Мексики, Болівії, Чилі, Китаю, Японії, Сінгапуру, Тайваню, Росії, Марокко та Тунісу.
Оксана Гуцаленко, Україна
Має різноплановий професійний досвід. Майже 10 останніх років працює в проектно-будівельній сфері, з 2016 року займається маркетингом в сфері будівництва енергоефективних будинків. Отримала освіту за спеціальністю менеджмент зовнішньоекономічної діяльності у «Вісконсінському міжнародному університеті в Україні» (зараз – Українсько-американський університет Конкордія). Завжди приділяла багато уваги моральним цінностям та реальній користі продукту, із яким працювала. Пройшла курс «Сталий розвиток: нова філософія мислення» від агенції змін Responsible Future (Україна), присвячений принципам сталого розвитку та Глобальному договору ООН 2030, та Active House Course про стале будівництво, взяла участь у Dutch Design Week. Активно популяризує ідеї сталого розвитку у галузі будівництва в Україні.
Даша Цапенко, Україна-Нідерланди
Здобула освіту архітектора та соціального дизайнера. Її проєкти досліджують постійні взаємовідносини між людськими тілами та спроєктованими просторами, в яких вони перебувають. У роботі Даша поєднує інструменти перформансу, моди, архітектури та мікробіології, щоб розкрити соціальні та просторові взаємодії, а також розмірковувати про майбутнє у різних форматах: особистих художніх проєктах, дослідженнях та курації, творчого керівництва та освіти. У 2020 році Даша виграла щорічну міжнародну премію Bio Art and Design Award, мета якої – дозволити молодим художникам та дизайнерам експериментувати з біомистецтвом та дизайном розширювати межі мистецтва та науки. В даний час Даша працює науковим співробітником на кафедрі мікробіології Утрехтського університету, досліджує біовирощений текстиль, а також викладає дизайн в Університеті мистецтв ArtEZ.
House of Thol (Томас та Яна Тол), Нідерланди
Томас та Яна Тол
«Ми розповімо про декілька своїх проектів та про підприємницький вибір, з яким ми зіткнулися, коли спробувати розвивати бізнес за принципами сталого розвитку, при цьому захищаючи власну незалежність як дизайнери».
Продукція House of Thol полегшує «зелене життя» та допомагає отримувати від нього задоволення. Студія займається розробкою природних рішень для зберігання рослин, фруктів та овочів і створенням стильних інструментів для побуту на засадах green living. У співпраці з різними партнерами студія розробляє меблі та освітлення, що виробляються на локальному та соціальному рівнях з використанням залишків матеріалів або матеріалів, що мають невеликий вуглецевий слід. Пріоритети House of Thol: ефективне виготовлення, використання довговічних матеріалів, створення виробів, які можна відремонтувати. «Власне, ми просто робимо те, що насправді хочемо мати самі», – кажуть Томас и Яна Тол.
www.houseofthol.nl
Олена Ранцевіч і Тетяна Жданова, Україна, співзасновники інкубатора місць PlaceR,
PlaceR – інкубатор місць, авторська методика створення сталих в часі моделей бізнесу з опорою на особистості засновників, інтереси ключових стейкхолдерів і територій.
Мови практикуму — англійська, українська, російська
Участь безкоштовна за умови реєстрації тут ➤ https://creascope.com.ua/sustainable_business
Додаткова інформація на сайті www.creascope.com.ua
Проект фінансується ЄС у рамках ініціативи EU4Business і підтримується ЄБРР.
-
В Києві пройде ІІ-й УКРАЇНСЬКИЙ БУДІВЕЛЬНИЙ КОНГРЕС #WE MUST BE THE CHANGE
Событие -
Мікс протилежностей: як збалансувати мінімалізм та максималізм в дизайні комерційного інтер’єру
Идея -
Дизайнерка Ліза Пишнєва представляє DESIGN TRENDS GUIDE 2024-2025: огляд основних трендів у світі предметного та інтер'єрного дизайну
Идея -
Тренди в дизайні комерційних інтер’єрів 2024
-
'CPD: Ukraine': сесія з підвищення кваліфікації у рамках проєкту U-RE-HERIT
-
«Безпека як імператив сьогодення»: PRAGMATIKA.MEDIA відновлює цикл заходів проєкту «Архітектурний MeetUp»
Событие -
Локальний шарм: вплив культурних елементів на офісний дизайн
-
Архітектор Юлій Черевко: як адаптувати свій бізнес до воєнних умов та знайти нових клієнтів
Интервью - Ищу идею Как легко и быстро преобразить любой интерьер: 5 идей от MD studio Необязательно делать ремонт, чтобы изменить внешний вид любимой комнаты. Иногда даже незначительные штрихи могут полностью преобразить квартиру, в которой вы привыкли проводить целые дни. От керамического светильника до тропического растения — есть много разных способов освежить любое пространство. О 5 любимых уловках рассказала дизайнер интерьера и основательница MD studio Елена Мошарова.
-
PROTOTYPING 2040: 4 сценарії майбутнього від Сюзанни Скалскої