Простір як стратегія: як інтерʼєр допомагає ритейл-бізнесу продавати більше
За даними McKinsey, опублікованими у 2018 році, компанії, які системно інвестують у дизайн, зростають на 32% швидше. Це підтверджують у студії дизайну інтерʼєрів Between the Walls, в портфоліо якої шоуруми українських брендів одягу One by One та Papaya. Співзасновники студії Андрій Анісімов та Вікторія Карєва розповіли для HIS про підходи, які дозволяють брендам масштабуватись швидше завдяки просторам, що працюють на залучення, утримання клієнтів і підсилення впізнаваності.

HIS
07-10-2025 01:42
Простір – портрет бізнесу
На етапі планування дизайну основна задача власників бізнесу – детально та щиро заповнити бриф, а місія дизайнерів – дослідити клієнта. Коли ми працюємо над приватними просторами на кшталт квартир, досліджуємо побут та характер замовника, натомість при роботі з брендами – важливо зрозуміти ідентичність та усі важливі компоненти бізнесу. Варто знати усі побажання: від запланованого бюджету та очікувань власників до бренд-стратегії, зауважень працівників простору та того, які почуття має викликати дизайн у відвідувачів.
Ще у 1970-х інтерʼєр почали сприймати, як стратегічно важливий для розвитку бізнесу чинник. Однак лише останні десять років заведено робити такий дизайн, який має не лише приваблювати естетично й мати «вау-ефект», а й спонукати до покупки. Простір має запрошувати відвідувачів ще ззовні. Важливо, аби з ним хотілося взаємодіяти.
Шоурум бренду PAPAYA
Найкращими «гачками» є, наприклад, великі панорамні вітрини, крізь які видно інтерʼєр магазину і вдень, і вночі. Привабливими елементами є нестандартні текстури та кольори – нині актуально залишати старовинні елементи фасадів, реставруючи їх, аби ті були помітнішими. Або ж є бренди, відомі тематичними вітринами, – цим відомий, зокрема, київський ЦУМ та заклад Milk Bar.
У кожному просторі, де продають речі та послуги, має бути щось, що приваблює погляд клієнта, а рука одразу тягнеться до смартфона, аби зробити фото й запостити його з відміткою. Ми працювали над інтерʼєрами флагманських шоурумів українських брендів одягу One by One та Papaya, які мають абсолютно різні естетики, втім для обох застосували це дизайнерське рішення. У One by One створили фотозону, де можна сфотографуватися у новому образі, а в оновленому магазині Papaya – інтегрували в інтерʼєр сучасне мистецтво.
Iнтер'єр бутика One by One у Києві. Фото: Дмитро Дичек та Павло Лутов
У випадку з магазинами одягу ключовими факторами є функціональність та зручність простору для покупців та працівників. При цьому зовнішнє не має бути відокремленим від практичного: важливо, щоб усі елементи інтерʼєра працювали в унісон й створювали цілісний портрет бренду. Для візуального оформлення рекомендуємо стежити за тим, що зараз популярно у візуальній поп культурі, вивчати мистецтво, спостерігати за утворенням візуальних асоціацій.
Є три основні риси, від яких залежить, чи буде шоурум бренду приваблювати покупців:
Концептуальність
Зараз привабливим є не просто гарне з цікавою формою, а щось, що має концепцію. Тобто наявність сенсу, символізму, які запамʼятаються й викликатимуть асоціації. Серед візуальних напрямків у 2025 році популярні простота та сучасне мистецтво, яке завжди є концептуальним. Коли ви робите простий та зрозумілий дизайн, він служить чистим аркушем, на якому можна розмістити акцентні елементи, експериментувати з текстурами та формами.
У шоурумі One by One ми зробили сучасний грайливий дизайн, основою якого є мінімалізм, а особливим доповненням – інтерактивні елементи. Засновники бренду хотіли створити простір, у якому під час вибору одягу, гості зможуть відволіктися від тривожних реалій. Так, у центрі простору ми розмістили басейн, заповнений кульками, у який можна пірнути у буквальному сенсі, або принаймні влаштувати розважальну фотосесію.
Iнтер'єр бутика One by One у Києві. Фото: Дмитро Дичек та Павло Лутов
Простір Papaya запамʼятовується мʼяким світлом та геометрією. В ньому немає яскравих акцентів. Власники прагнули, аби простір викликав відчуття оновлення, коли відвідувачі думають про бренд. Шоурум, з яким ми працювали, розташований в історичній будівлі, тож основа концепції – поєднання минулого із сучасністю. Стіни з ракушняка та анодовані алюмінієві вітрини стали акцентними, а не прихованими частинами інтерʼєру.
Співпраця з художниками
Це – наше улюблене, і прекрасне доповнення концептуальності. Співпраця з художниками та мультидисциплінарними дизайнерами – сучасний світовий тренд у модній індустрії. Роботи митців додають просторам сенсу, але краще вибрати одну змістовну роботу митця, яка відгукується цінностям бренду й викликатиме цікавість. Не заповнюйте простір декоративними елементами, які впливають лише на вигляд.
Для проєкту шоуруму Papaya ми співпрацювали з українською мисткинею Тамарою Турлюн. Її скульптура з паперу та металевого дроту органічно доповнила простір, ставши центральним елементом шоуруму. Вона нагадує колону, яка приваблює погляд, однак не відволікає від головного – речей. Мисткиня створила її спеціально для Papaya, аби надихнути покупців на роздуми про жіночність, ніжність, сучасний світ та незалежність.
У шоурумі PAPAYA скульптурна робота Тамари Турлюн постає тихим, але водночас потужним акцентом.
Серед відомих світових колаборацій:
- співпраця Dior зі скульптором Деніелом Ашрамом, який створив інсталяції для показу та бутиків бренду;
- співпраця в оформлені вітрини художника Олафура Еліассона та Louis Vuitton;
- співпраця українського художника Waone (Володимира Манжоса) з Hermès – робота художника прикрасила вітрину бутика в аеропорту Kansai в Осаці, Японія.
Інклюзивність
Це надважливий пункт для шоурумів в Україні, який повинен стати трендом й завжди ним бути. Урахування усіх просторових нюансів, аби кожній людині було зручно у магазині, суттєво підвищує вартість втілення такого дизайну. Втім, це дуже круто, коли вдається інтегрувати інклюзивність у концептуальність інтерʼєра.
У доробку студії є декілька інклюзивних проєктів: Bon Bouquet Cafe у Парижі та Bogolvar Hotel у селі Анталовці на Закарпатті. Також зараз ми працюємо над нашим першим інклюзивним шоурумом одягу. Аби впевненіше рухатися у цьому напрямку, радимо надихатися міжнародними брендами, які активно оновлюють свої простори у бік доступності для людей з різними потребами.
Bon Bouquet у Парижі. Фото: Іван Авдєєнко
Наприклад, магазини Nike, H&M та Uniqlo адаптують свої простори для людей з різною мобільністю. Усе частіше у магазинах, які займають декілька поверхів, є ліфт та ширший прохід до однієї з кас, аби людині на кріслі колісному чи з візком було зручно. У згаданому Nike у деяких магазинах за кордоном є гендерно-нейтральні примірочні.
Нині мало презентувати відвідувачам лише картинку. Інтерʼєр має розповідати історію, мати освітню місію, спонукати людей до засвоєння важливих цінностей та робити видимими тих, кому з фізичних чи інших причин може бути складно потрапити у магазин.
Дизайн інтер’єру для ритейл-простору — більше не етап після будівництва. Це маркетинг, медіа, досвід і соціальний маніфест в одному. Простори, які розповідають історії, надихають — і продають краще. А ще — стають частиною культурного ландшафту міста.
Bon Bouquet у Парижі. Фото: Іван Авдєєнко









Стул KOLO MAXI
Кресло с розеткой Plump
Диван с розеткой Plump
Стул Doppio
Стул Tube
Кресло Corner
Диван Corner
Стул Корса Х черного цвета
Стул Корса лапка
Стул Корса Х
Стул Пломбир SE 7509
Кухонный стул 03В
Стул Орто новый
Стол раскладной Бронко HPL top slide
Кухонный стул 03Б
Стул Корса
Стол раскладной Бронко столешница шпон
Стул Floki new black
Стул Mamont soft natural
Стул Otis натуральный Anthology 7 Mocca
Стул Motti
Стул KOLO MAXI
Кресло с розеткой Plump
Диван с розеткой Plump
Стул Doppio
Стул Tube
Кресло Corner
Диван Corner
Стул Корса Х черного цвета
Стул Корса лапка
Стул Корса Х
Стул Пломбир SE 7509
Кухонный стул 03В
Стул Орто новый
Стол раскладной Бронко HPL top slide
Кухонный стул 03Б
Стул Корса
Стол раскладной Бронко столешница шпон
Стул Floki new black
Стул Mamont soft natural
Стул Otis натуральный Anthology 7 Mocca
Стул Motti

25 октября 2017, 19:00,
Киев

04 октября 2017, 19:00,
Киев

31 октября 2017, 19:00,
Киев

27 сентября 2017, 10:00,
Киев

31 августа 2017, 10:00,
Киев

05 августа 2017, 10:00,
Киев

28 июля 2017, 14:00,
Киев

07 июля 2017, 10:00,
Киев

13 июня 2017, 17:30,
Киев

16 июня 2017, 16:00,
Киев