Мікс протилежностей: як збалансувати мінімалізм та максималізм в дизайні комерційного інтер’єру
Останні два десятиліття серед стилів інтер’єру переважав мінімалізм. Але як і в багатьох інших культурних сферах, що розвиваються за принципом циклічності, на заміну мінімалізму приходить протилежний тренд — максималізм, який тяжіє до надмірності та ексцентричності. Як втілювати цей тренд, балансуючи між насиченістю та помірністю, розповідає та наводить приклади Вадим Зюзюк, архітектор та дизайнер з 20-річним досвідом, засновник cтудії Znak Design.

Znak Design
28-03-2024 04:19
Це занадто аскетично, а не вишукано: чому мінімалізм втрачає актуальність?
Мінімалізм це багатогранний культурний та навіть суспільний феномен, який розвивався як реакція на хаос міського життя, втілюючись зокрема у відмові від надмірного споживання, задоволенні лише необхідним, простоті, впорядкованості тощо. В контексті дизайну інтер’єру його концепція звучить як “менше — значить більше”: у фокусі якість, форма та текстура деталей, а також функціональність, яку не потрібно “приховувати” за шарами оздоблення. Мінімалізм оспівує, як лише декілька вдало поєднаних елементів інтер’єру дають відчуття, що у просторі всього достатньо.
Цей стиль надовго захопив світові інтер’єри, але згодом закономірно почав втрачати актуальність. Стримана естетика, ідеальна впорядкованість та практичність сприймаються вже не як вишукана відмова від зайвого, а як занадто “сухе” та нереалістичне втілення багатогранного, різноманітного та неідального життя.
Яскравий та експериментальний максималізм стає трендом
Як реакція на втому від мінімалізму — активне зростання популярності максималізму, який має коріння в минулому, здебільшого — в екстравагантних модернистських інтер’єрах. Він — про “більше — значить більше”, велику кількість деталей, насиченість, свободу творчого вираження. Він дає змогу експериментувати з кольорами, формами, патернами, матеріалами та їхніми складними поєднаннями. На контрасті з мінімалізмом — інтер’єр перестає бути джерелом лише спокою, він дає почуття затишку, яскраві емоції і не дає увазі сумувати.
Чи комфортніше людині знаходитися в такому просторі? Тут грають роль багато факторів та, звісно індивідуальні уподобання, але примітно, що одноманітні форми не найкращим чином впливають на роботу мозку, бо в занадто простому просторі йому не вистачає когнітивної стимуляції. Натомість деталі та різноманіття навпаки поліпшують ментальні процеси та пам’ять. І це не тільки про візуальну частину, а і взаємодію з простором через решту сенсорних каналів (привіт, м’які килими). Чому так відбувається? Відповідь проста — людська психіка сформувалась у природному середовищі, якому властиве різноманіття неправильних форм, візуальних елементів, кольорів, текстур тощо. Тому саме в такому середовищі ми почуваємося комфортно та безпечно. Але тут важливо не впасти в протилежну крайність.
Як віднайти баланс у двох протилежних напрямках
На мою думку, найбільш збалансований підхід — це поєднання різних стилів. Не варто відмовлятись від спадщини мінімалізму, яка є гарним способом стримувати перевантаженість, до якої тяжіє максималізм.
Я намагаюсь втілювати у власних проєктах саме такий підхід. Коли, наприклад, спокійний базовий фон та мінімалістичні меблі поєднуються із декоративними модерністськими елементами. Особлива така гармонія є органічною та притаманною для ресторанної галузі, в якій мінімалізм у чистому вигляді був рідкістю навіть на піку своєї популярності, бо люди приходять туди не тільки за смачною їжею, але і за новими цікавими враженнями, особливою атмосферою.
Один із таких яскравих кейсів — це інтер’єр ресторану мексиканської кухні Taco House з барвистим тематичним розписом на стелі, шляпами-світильниками, стільцями з візерунками тощо — такі акцентні деталі створюють колорит закладу, а дерев’яна фактура на підлозі та стінах допомагає своєю природною мінімалістичністю врівноважити цю жвавість.
Максималізм спокушає створювати “декор заради декору”, забуваючи про важливість функціональності. Поєднувати акцентний декор з практичним застосуванням — це цікавий виклик для дизайнера. Так, для ресторану Park Land ми створили конструкцію на вході зі стелі до підлоги, що слугує одночасно і елементом декору, і “захисним екраном”, закриваючи відвідувачів, які вже знаходяться у закладі. Це створює для них додаткову приватність та комфорт.
Також у Park Land ми поєднали принципи обох стилів у вхідній зоні, де за замовчуванням мінімалістичний матеріал — цегла — привертає увагу за рахунок різнокольоровості, підсвітки та криволінійного об’ємного розташування по стінах.
В іншому кейсі, ресторані на київському Подолі, бежеві стіни та дерев’яна підлога стали базою для багатьох декоративних елементів: панелей, статуеток та пляшок. Такі яскраві деталі передали й іншим, більш спокійним, свою насиченість. Зокрема, вони підкреслили глянцевість та блиск на перший погляд мінімалістичних мідних світильників.
І мінімалістичний, і максималістичний стилі мають свої характерні особливості, які можна поєднувати або залишати “у чистому вигляді”, в залежності від задач, призначення приміщення та індивідуальних побажань замовників. Я — за збалансований підхід, бо саме вміле поєднання простоти та ексцентричності дозволяє створити простір, який не набридатиме і не перевантажуватиме увагу одночасно.









Стул KOLO MAXI
Кресло с розеткой Plump
Диван с розеткой Plump
Стул Doppio
Стул Tube
Кресло Corner
Диван Corner
Стул Корса Х черного цвета
Стул Корса лапка
Стул Корса Х
Стул Пломбир SE 7509
Кухонный стул 03В
Стул Орто новый
Стол раскладной Бронко HPL top slide
Кухонный стул 03Б
Стул Корса
Стол раскладной Бронко столешница шпон
Стул Floki new black
Стул Mamont soft natural
Стул Otis натуральный Anthology 7 Mocca
Стул Motti

25 октября 2017, 19:00,
Киев

04 октября 2017, 19:00,
Киев

31 октября 2017, 19:00,
Киев

27 сентября 2017, 10:00,
Киев

31 августа 2017, 10:00,
Киев

05 августа 2017, 10:00,
Киев

28 июля 2017, 14:00,
Киев

07 июля 2017, 10:00,
Киев

13 июня 2017, 17:30,
Киев

16 июня 2017, 16:00,
Киев