HayLoft від Loft Buro: квартира архітекторів Олега Волосовського та Олени Логвинець
HIS
Виявивши занедбану, промислову будівлю, її майбутні власники — Олег Волосовський та Олена Логвинець — побачили в ній безмежний потенціал: за два роки на місці непридатного для житла приміщення архітектори облаштували дивовижний лофт. За цей час було відремонтовано дах, фасад та інтер'єр, замінено комунікації, сконструйовано терасу, внаслідок чого будівля набула вигляду сучасного стильного житла. У цьому еклектичному інтер'єрі зустрілися минуле та сьогодення, Захід та Схід, а інновації поєдналися з фантазією. Про покинуту будівлю, яка стараннями його власників перетворилася на справжній теплий будинок, сьогодні і йтиметься.
Олег Волосовський та Олена Логвинець, керівники архітектурної студії Loft Buro, мали справу із занедбаною адміністративною будівлею, повністю непридатною для житла: без утеплення, балконів, комунікацій, будь-яких енергоощадних технологій та недостатнім природним освітленням. Але величезний (площа 197 м2) внутрішній простір, його потенціал та чудовий краєвид на річку стали вирішальними у виборі місця для майбутнього житла архітекторів.
Після двох років тотальної реконструкції покрівлі, фасадів та внутрішніх приміщень, прокладання всіх видів комунікацій, створення тераси та її озеленення будівля набула вигляду сучасного стильного житла. Насамперед були зроблені нові отвори, що відкривають вид на природу. Тони металу створили другий рівень в інтер'єрі та терасу на фасаді, для опалення та енергоощадження були використані найновіші технології.
Одночасно з проєктуванням інтер'єру йшов пошук формоутворювальних елементів, антикваріату та артоб'єктів. Багато предметів антикваріату стали символами HayLoft та створили особливу неповторну атмосферу. При вході вас зустрічають іржаві двері та іронічна картина: дві собаки-космонавтки Білка та Стрілка. Стіни передпокою декоровані чорною керамікою ручної роботи, як зв'язок сучасності та традиції стародавніх етрусків. На плитці майстер залишив відбитки трав, квітів, листя та навіть невагомого пташиного пір'я. Деструктивні дерев'яні панелі з різьбленими елементами пом'якшують бетонно-металевий інтер'єр та маскують таємний вхід в спальню.
Вітальня — серце будинку. Висота стель захоплює дух, а таку піч-камін більше ніде не зустрінеш. Простір вітальні формують два великі об'єми (кухня та санвузол) з металу та скла, вантові суцільнометалеві сходи, підвішені до центральної колони, та міст, що веде в лобі та приватну зону господарів будинку. HayLoft — це не просто житло: це мікс ресторану, експериментальної кухні, бару, виставкового залу, DJ place та безлічі зон відпочинку не тільки для господарів будинку, а й для їх гостей.
Кухня — окрема держава. Нержавіюча сталь, масив натурального дерева та натуральний камінь особливої обробки від Antolini — три головні матеріали цього простору. У вільний від міксування коктейлів час бар ховається під величезною дошкою.
Смарагдовий кахель нагадує про стиль київських будинків та квартир 17-18 століть. Вона знаходиться на одній візуальній осі із зоною кухні та служить ще одним інструментом для кулінарного шоу. Найновіше технологічне обладнання від VZUG та традиційне приготування в печі повертає нас до культури сімейного вогнища, вишуканих ароматів та великого столу для дружної родини. Триметровий стіл, вік якого становить понад 50 років, виявили на авіаційному заводі. Оскільки він служив базою виготовлення дерев'яних виробів, всю поверхню густо зрешетили цвяхами, створивши поле фантазії художника нашого часу.
«Коли довго працюєш із ресторанами, культ приготування їжі обов'язково увійде й до твоєї власної оселі. А якщо, крім ресторанів, проєктуєш ще й бари, бар теж з'явиться у вашому інтер'єрі», — коментує Олег Волосовський.
Скіфські баби — це не просто найдавніша частина історії України, а спогади авторів про дитинство.
«Таврійські жаркі степи, сонце як у Середземномор'ї, розсипані вздовж дороги на Асканію-Нову скіфські тюльпани, ковила, кургани з величезними кам'яними статуями на їхніх вершинах, і самі «скіфські баби», що спрямували погляд з невідомого минулого в невідоме неймовірною та таємничою, ніби подорож у часі», — ділиться Олена Логвинець.
Весь інтер'єр витриманий у монохромній, тихій гамі, а предмети меблів насичують його яскравими акцентами. Таким став Roshe Bobois в добре впізнаваному дизайні від Missoni, довга червона тумба з Китаю та червона триметрова картина з Папою Римським, що сусідить з гігантською металевою головою. У просторі HayLoft є ще одна унікальна особливість: дизайн інтер'єру увійшов fashion design. Дочка господарів будинку в дитинстві захоплювалася балетом, про що нагадують її перші пуанти, що зберігаються у скляній скриньці. Але своє призначення Єлизавета Волосовська знайшла в іншому мистецтві, і її перша робота, створена на першому курсі Royal Academy of Fine Arts of Belgium, стала артоб'єктом майстер-спальні, а мініатюрна копія вже легендарної спідниці зберігається поряд з пуантами.
Стародавні ворота є дивовижним входом у приватну зону господарів, які складаються з майстер-спальні, вбиральні та ванної кімнати. Інтер'єр спальні почався з покупки антикварної різьбленої панелі (у минулому — частини узголів'я китайського ліжка) та червоних сходів. «Шкідливе» тинькування і такі ж скляні перегородки (з металевою сіткою і мальовничою текстурою) ніби служать зв'язком часів. Від далекого минулого — до справжніх днів. Панелі ванної кімнати виконані зі столітнього дуба. Умивальники обох ванн були привезені з Балі. Один із них вирубаний із величезного цілісного шматка мармуру, другий — зі скам'янілого дерева, з чудовою текстурою всередині та фактурою кори зовні. Цінні експонати вимагають уважного сусідства, тому важливий матеріал для підлоги — шестикутна плитка з натурального сланцю ARTESIA.
Градуювання сірих відтінків та чорного, гамма білого, бежево-зеленого, рудого, какао та сіро-фіолетового створюють особливу атмосферу у кожному приміщенні. Відчуття колоніального інтер'єру посилюють чотири вентилятори на стелі вітальні та стіна другого рівня, складена з цегли. Особлива кладка не тільки нагадує нам спекотні країни, а й служить неординарним елементом вечірнього підсвічування.
Ширма з металу та чорної кераміки в гостьовій спальні не тільки приховує столик, а й допомагає майстерно продемонструвати колекцію білих фарфорових сердець від Fos Ceramiche. Унікальне підсвічування створює театральну гру тіней. Тяжкі вінтажні двері отримали нове життя, ставши частиною шафи. Текстиль подушок створено Оленою Логвинець на основі графічних зображень птахів українського художника.
За кожним елементом меблів криється своя історія: японська шафа колись служила для зберігання татамі, скриня-стіл кольору натурального дерева народилася в Індії, червоний низький комод у глибокому глянці — типова традиція Китаю, а рідкісна консоль — Тибету, конячка віком двісті років — центр візуального контакту всього лофта.
Світильник над обіднім столом — артоб'єкт, придуманий власником будинку. Він складається зі старовинних різьблених гаків та гігантських крапель із гутного скла. Лампа-торшер із двома видами скла — також продукт від Loft Buro.
Фото: Андрій Авдєєнко