Плоть, кров та дзеркала: ретроспектива Аніша Капура у Флоренції
У Fondazione Palazzo Strozzi у Флоренції відбувається одна з найбільших виставок індійсько-британського художника Аніша Капура, який перевернув уявлення про сучасну скульптуру. Куратор Артуро Галансіно у проєкті "Untrue Unreal" зібрав увесь спектр робіт автора, від монументальних інсталяцій до невеликих творів, що вступають у діалог з ренесансною архітектурою палаццо Строцці.
HIS
26-10-2023 07:43
У фокусі уваги автора — роздуми про двоїстість тіла і розуму, природного і штучного. Художник запрошує разом досліджувати світ, ставлячи все під сумнів. Ретроспектива охоплює як ранні роботи Капура, так і недавні об'єкти, включно з тими, що були створені спеціально для експозиції. Всі вони спотворюють звичне сприйняття простору, часу і світла і демонструють віртуозне володіння найрізноманітнішими матеріалами і техніками: геометричні форми протиставляються біоморфним об'єктам, гладенькі поверхні — складним фактурам, а реальність виявляється ілюзією, з якої потрібно знайти вихід.

Виставка в палаццо Строцці дає можливість познайомитися з творчістю художника у всіх його проявах і дисонансах, побачити силу, крихкість, ефемерність і таємничість його робіт: простір в інсталяціях змінює форми й обманює глядачів, не даючи змоги їм довіряти своїм почуттям.

Аніш Капур. Svayambhu, 2007. ©Anish Kapoor. All Rights Reserved SIAE, 2023.
Пігмент, камінь, сталь, віск і силікон — лише деякі з матеріалів, з якими працює скульптор. У процесі множинних трансформацій і маніпуляцій вони втрачають звичні матеріальні властивості і набувають нових — так Капур відкриває двері у власне царство неможливого. Колір у його руках — ще один інструмент, що створює особливий вимір для сприйняття.

Аніш Капур. Svayambhu, 2007. ©Anish Kapoor. All Rights Reserved SIAE, 2023.

Аніш Капур. Endless Column, 1992. ©Anish Kapoor. All Rights Reserved SIAE, 2023.
У центрі внутрішнього двору палаццо з'явилася інсталяція "Void Pavilion VII", простір, що є одночасно відправним і кінцевим пунктом візиту. При вході відвідувачі мають пройти через кілька пустот, які запрошують у медитативну подорож. Слідом розташована культова робота "Svayambhu" — дорога з криваво-червоного воску, вписана в архітектурне оточення. Вона представлена в палаццо в діалозі зі скульптурою "Endless Column", яка відсилає до однойменної роботи Бранкузі. Скульптура Капура, пофарбована в чистий червоний, пробиває стелю, перетворюючись на сходи між землею і небом.

Аніш Капур. To Reflect an Intimate Part of the Red, 1981. © Anish Kapoor. All rights reserved SIAE, 2023.
"Плоть і кров" — ще одна фундаментальна тема творчості художника. Окрему кімнату відведено предметам, у яких він досліджує тіло й тілесність: тут представлено скульптуру "A Blackish Fluid Excavation" і чуттєві та лячні роботи з силікону, текучі маси, що наче пульсують і оживають у просторі.

Зліва: Аніш Капур, Three Days of Mourning, 2016. Справа: Аніш Капур. A Blackish Fluid Excavation, 2018. ©Anish Kapoor. All Rights Reserved SIAE, 2023.
Роздуми про межі візуального сприйняття привели до створення дзеркальних скульптур, таких як "Vertigo", "Mirror" і "Newborn". Ідеально гладкі поверхні спотворюють простір, створюючи відчуття нереальності та втягуючи глядачів у нескінченний лабіринт відображень.

Аніш Капур. Newborn, 2019. ©Anish Kapoor. All Rights Reserved SIAE, 2023.

Аніш Капур. Angel, 1990. All Rights Reserved SIAE, 2023.
Робота "Non-Object Black" покрита пігментом, здатним поглинати понад 99,9% світла. З його допомогою Капур кидає виклик самій ідеї фізичної відчутності — форма, здається, затягує в порожнечу і не існує як матеріальний об'єкт. Цей експеримент продовжується в "Gathering Clouds", увігнутих монохромних панно, що ніби поглинають простір навколо себе.

Аніш Капур. Newborn, 2019. All Rights Reserved SIAE, 2023.
Експозицію завершує робота "Angel" 1990 року: це камені, вкриті шарами берлінської блакиті. Масивність предметів вступає в протиріччя з їхнім ефемерним виглядом: здається, на камені перетворилися згущені хмари і шматочки неба. Капур використовує їхню гіперматеріальність, щоб передати відчуття таємниці, що відповідає амбітному завданню відобразити злиття протилежностей.
Експозиція Аніша Капура "Untrue Unreal" у Fondazione Palazzo Strozzi триватиме до 4 лютого 2024 року.

Аніш Капур. Non-Object Black, 2015. © Anish Kapoor. All rights reserved SIAE, 2023.

Фото: Ela Bialkowska, надані Fondazione Palazzo Strozzi
Стілець KOLO MAXI
Дзеркало MIRROR WITH LIGHT
Крісло з розеткою Plump
Диван з розеткою Plump
Журнальний столик M27_KOLO
Диван Miami 3
Журнальний стіл KUM
Кашпо Циліндр 33
Стілець Doppio
Стілець Tube
Крісло Corner
Диван Corner
Килим Kyiv
Кавовий столик Берген
Кавовий столик Хедмарк
Журнальний столик PECHERYTSIA
Диван Miami
Стілець Корса Х чорного кольору
Стілець Корса лапка
Стілець Корса Х
Стілець Пломбір SE 7509
Кухонний стілець 03В
Стілець Орто новий
Стіл розкладний Бронко HPL top slide
Комод Clars 2DS/104
Кухонний стілець 03Б
Стілець Корса
Стіл розкладний Бронко стільниця шпон
Стілець Floki new black
Дзеркало AGATE
Дзеркало BERYL
Кавовий столик OX
Стілець Mamont soft natural
Стілець Otis натуральний Anthology 7 Mocca
Журнальний стіл CANELLI 50
Килим Пейзажна алея
Бра Pecherna d25
Стілець Motti
Дзеркало Hvyli Round 60/90/120
Диван Miami mini
Диван зі столиком Soft Comfort 140см
Стілець KOLO MAXI
Дзеркало MIRROR WITH LIGHT
Крісло з розеткою Plump
Диван з розеткою Plump
Журнальний столик M27_KOLO
Диван Miami 3
Журнальний стіл KUM
Кашпо Циліндр 33
Стілець Doppio
Стілець Tube
Крісло Corner
Диван Corner
Килим Kyiv
Кавовий столик Берген
Кавовий столик Хедмарк
Журнальний столик PECHERYTSIA
Диван Miami
Стілець Корса Х чорного кольору
Стілець Корса лапка
Стілець Корса Х
Стілець Пломбір SE 7509
Кухонний стілець 03В
Стілець Орто новий
Стіл розкладний Бронко HPL top slide
Комод Clars 2DS/104
Кухонний стілець 03Б
Стілець Корса
Стіл розкладний Бронко стільниця шпон
Стілець Floki new black
Дзеркало AGATE
Дзеркало BERYL
Кавовий столик OX
Стілець Mamont soft natural
Стілець Otis натуральний Anthology 7 Mocca
Журнальний стіл CANELLI 50
Килим Пейзажна алея
Бра Pecherna d25
Стілець Motti
Дзеркало Hvyli Round 60/90/120
Диван Miami mini
Диван зі столиком Soft Comfort 140см
25 October 2017, 19:00,
Київ
04 October 2017, 19:00,
Київ
31 October 2017, 19:00,
Київ
27 September 2017, 10:00,
Київ
31 August 2017, 10:00,
Київ
05 August 2017, 10:00,
Київ
28 July 2017, 14:00,
Київ
07 July 2017, 10:00,
Київ
13 June 2017, 17:30,
Київ
16 June 2017, 16:00,
Київ

Ліжка
М'які меблі
Крісла
Дивани
Пуфи
Розкладні дивани
Модульні дивани
Каміння з вовни
Офісні дивани
Крісла мішки
Кутові дивани
Зберігання
Тумби
Консолі
Вішаки
Стелажі
Комоди
Шафи
Полиці
Тумби під ТБ
Приліжкові тумби
Передпокій
Тумби для ванної
Гачки
Столи
Журнальні столи
Офісні столи
Кухонні столи
Столи для нарад
Розкладні столи
Круглі столи
Барні столи
Кухонні комплекти
Декор
Подушки
Свічки та підсвічники
Дзеркала
Пано, Живопис
Килими
Вазони для квітів
Біо каміни
Настільний декор
Настінні годинники
Вази
Аромати для дому
Дерев'яні мапи
Стільці
Табурети
Барні стільці
Лави
Стільці для дому та офісу
Офісні крісла
Пластикові стільці
Геймерські крісла
Поворотні стільці
Дитячі меблі
Дитячі ліжка
Дитячі стільці та крісла
Дитячі столи
Дитячі гойдалки
Шафи в дитячу кімнату
Освітлення в дитячу
Сповивальні столики
Комоди в дитячу кімнату
Ванна кімната
Рушникосушки
Раковини з бетону
Аксесуари для ванної
Ванни з литого каменю
Освітлення
Бра
Люстри
Настільні лампи
Торшери
Вбудовані світильники
Стельові світильники
Магнітні системи
Трекові світильники
Вуличні світильники
Світильники для ванної кімнати
Гіпсові світильники
Акумуляторні лампи
Акустичні світильники
Текстильна трекова система
Шпалери
Вологтривкі шпалери
Вінілові шпалери
Текстильні шпалери
Шпалери з ручним розписом
Стінові панелі
Звукопоглинаючі панелі
Килими
Матраси
Меблі для офісу
Комп'ютерні та офісні столи
Стелажі для офісу
Офісне освітлення
Вуличні меблі
Садові стільці
Садові крісла
Садові столи
Садові барні стільці
Акустичні перегородки
Кухні
Кухонні комплекти
Інтер'єри
HoReCa
Інтер'єр будинку
Інтер'єр квартири
Суспільний інтер'єр
Інтер'єр офіса
Інтер'єр пентхаусу
Інтер'єр магазину
Смарт квартира
Фотографія