Плоть, кров та дзеркала: ретроспектива Аніша Капура у Флоренції
У Fondazione Palazzo Strozzi у Флоренції відбувається одна з найбільших виставок індійсько-британського художника Аніша Капура, який перевернув уявлення про сучасну скульптуру. Куратор Артуро Галансіно у проєкті "Untrue Unreal" зібрав увесь спектр робіт автора, від монументальних інсталяцій до невеликих творів, що вступають у діалог з ренесансною архітектурою палаццо Строцці.

HIS
26-10-2023 07:43
У фокусі уваги автора — роздуми про двоїстість тіла і розуму, природного і штучного. Художник запрошує разом досліджувати світ, ставлячи все під сумнів. Ретроспектива охоплює як ранні роботи Капура, так і недавні об'єкти, включно з тими, що були створені спеціально для експозиції. Всі вони спотворюють звичне сприйняття простору, часу і світла і демонструють віртуозне володіння найрізноманітнішими матеріалами і техніками: геометричні форми протиставляються біоморфним об'єктам, гладенькі поверхні — складним фактурам, а реальність виявляється ілюзією, з якої потрібно знайти вихід.
Виставка в палаццо Строцці дає можливість познайомитися з творчістю художника у всіх його проявах і дисонансах, побачити силу, крихкість, ефемерність і таємничість його робіт: простір в інсталяціях змінює форми й обманює глядачів, не даючи змоги їм довіряти своїм почуттям.
Аніш Капур. Svayambhu, 2007. ©Anish Kapoor. All Rights Reserved SIAE, 2023.
Пігмент, камінь, сталь, віск і силікон — лише деякі з матеріалів, з якими працює скульптор. У процесі множинних трансформацій і маніпуляцій вони втрачають звичні матеріальні властивості і набувають нових — так Капур відкриває двері у власне царство неможливого. Колір у його руках — ще один інструмент, що створює особливий вимір для сприйняття.
Аніш Капур. Svayambhu, 2007. ©Anish Kapoor. All Rights Reserved SIAE, 2023.
Аніш Капур. Endless Column, 1992. ©Anish Kapoor. All Rights Reserved SIAE, 2023.
У центрі внутрішнього двору палаццо з'явилася інсталяція "Void Pavilion VII", простір, що є одночасно відправним і кінцевим пунктом візиту. При вході відвідувачі мають пройти через кілька пустот, які запрошують у медитативну подорож. Слідом розташована культова робота "Svayambhu" — дорога з криваво-червоного воску, вписана в архітектурне оточення. Вона представлена в палаццо в діалозі зі скульптурою "Endless Column", яка відсилає до однойменної роботи Бранкузі. Скульптура Капура, пофарбована в чистий червоний, пробиває стелю, перетворюючись на сходи між землею і небом.
Аніш Капур. To Reflect an Intimate Part of the Red, 1981. © Anish Kapoor. All rights reserved SIAE, 2023.
"Плоть і кров" — ще одна фундаментальна тема творчості художника. Окрему кімнату відведено предметам, у яких він досліджує тіло й тілесність: тут представлено скульптуру "A Blackish Fluid Excavation" і чуттєві та лячні роботи з силікону, текучі маси, що наче пульсують і оживають у просторі.
Зліва: Аніш Капур, Three Days of Mourning, 2016. Справа: Аніш Капур. A Blackish Fluid Excavation, 2018. ©Anish Kapoor. All Rights Reserved SIAE, 2023.
Роздуми про межі візуального сприйняття привели до створення дзеркальних скульптур, таких як "Vertigo", "Mirror" і "Newborn". Ідеально гладкі поверхні спотворюють простір, створюючи відчуття нереальності та втягуючи глядачів у нескінченний лабіринт відображень.
Аніш Капур. Newborn, 2019. ©Anish Kapoor. All Rights Reserved SIAE, 2023.
Аніш Капур. Angel, 1990. All Rights Reserved SIAE, 2023.
Робота "Non-Object Black" покрита пігментом, здатним поглинати понад 99,9% світла. З його допомогою Капур кидає виклик самій ідеї фізичної відчутності — форма, здається, затягує в порожнечу і не існує як матеріальний об'єкт. Цей експеримент продовжується в "Gathering Clouds", увігнутих монохромних панно, що ніби поглинають простір навколо себе.
Аніш Капур. Newborn, 2019. All Rights Reserved SIAE, 2023.
Експозицію завершує робота "Angel" 1990 року: це камені, вкриті шарами берлінської блакиті. Масивність предметів вступає в протиріччя з їхнім ефемерним виглядом: здається, на камені перетворилися згущені хмари і шматочки неба. Капур використовує їхню гіперматеріальність, щоб передати відчуття таємниці, що відповідає амбітному завданню відобразити злиття протилежностей.
Експозиція Аніша Капура "Untrue Unreal" у Fondazione Palazzo Strozzi триватиме до 4 лютого 2024 року.
Аніш Капур. Non-Object Black, 2015. © Anish Kapoor. All rights reserved SIAE, 2023.
Фото: Ela Bialkowska, надані Fondazione Palazzo Strozzi









Стілець KOLO MAXI
Крісло з розеткою Plump
Диван з розеткою Plump
Стілець Doppio
Стілець Tube
Крісло Corner
Диван Corner
Стілець Корса Х чорного кольору
Стілець Корса лапка
Стілець Корса Х
Стілець Пломбір SE 7509
Кухонний стілець 03В
Стілець Орто новий
Стіл розкладний Бронко HPL top slide
Кухонний стілець 03Б
Стілець Корса
Стіл розкладний Бронко стільниця шпон
Стілець Floki new black
Стілець Mamont soft natural
Стілець Otis натуральний Anthology 7 Mocca
Стілець Motti

25 October 2017, 19:00,
Київ

04 October 2017, 19:00,
Київ

31 October 2017, 19:00,
Київ

27 September 2017, 10:00,
Київ

31 August 2017, 10:00,
Київ

05 August 2017, 10:00,
Київ

28 July 2017, 14:00,
Київ

07 July 2017, 10:00,
Київ

13 June 2017, 17:30,
Київ

16 June 2017, 16:00,
Київ