VITALITA UCRAINA: український дебют на найбільшій міжнародній мармуровій виставці
HIS
На Marmomac (27-30 вересня 2022) куратори експонують українських креаторів — переможців конкурсу, що був проведений серед українських дизайнерів у липні цього року. За результатами конкурсу до виробництва та презентації в рамках міжнародної події були обрані: артоб'єкт Аліси Лисих, артоб'єкт Маріанни Єлейко з графікою Роксолани Дудки, а також концептуальна пропозиція Олександра Кисіля, що набула форми артоб'єкта у співавторстві з Анною Манако. Крім робіт, які стали переможцями конкурсу, експозицію доповнили предмети авторства Валерії Варі, Анни Манако та Аліни Кравчук. Місія організаторів полягає у підтримці українських митців у час війни та демонстрацію їх робіт на найпрестижніших та найвагоміших міжнародних заходах, що відбуваються в демократичній Європі та за її межами.
"Життєзарадність"/“VITALITÀ UCRAINA”/ — є здатністю продовжувати жити, створювати та розвиватися, попри суцільний жах та темряву, що панує навколо нас. Саме ця якість “жити — давати усьому раду”, яку зараз демонструють українці світові.
Виставка проводить скрізь «кам’яний сад», що створений ансамблем об’єктів-символів: Слід — як ідентичність українського народу; Годинник — як час, що завжди на стороні життя; Народження, як початок нового вільного життя; Зернятко соняшника, як єдність і сила; Пшениця — символ родючості української землі та Зірка — фокус та освітлення шляху у майбутнє.
Настінне панно «Слід»
Авторка Аліса Лисих
Настінне панно «Слід» символічно представляє нам відбиток або водночас топографічну карту. Декілька рівнів об’єднані між собою червоними нитками, які хочуть відобразити географічний союз між різними регіонами України. Кожен із цих рівнів, маючи власну форму та характер, з’єднані між собою, передбачають унікальний нерозривний ідентичний зв’язок нації. Цей декоративний елемент сплетення ниток хоче нагадати про давню традиційну українську техніку прядіння. Це настінне панно виготовлено з залишків італійського мармуру Сamouflage.
Артоб’єкт «Насінина»
Авторка Маріанна Єлейко, графіка — Роксолана Дудка
На ідею скульптури «Насінина» надихнув соняшник, який споконвіку був для українців символом родючості та добробуту. Насіння квітки соняшнику природним чином розташоване за концентричними спіралями з дотриманням числового ряду Фібоначчі й таким чином утворює досконалу згуртованість так само, як український народ міцно об’єднується для боротьби з негараздами життя.
Соняшникові поля (як і пшеничні поля) символізують жовту смугу нашого українського прапора. Всередині насіння, в білій частині, нанесений тривимірний малюнок, який зображує дерево життя, на якому зростають соняшники. Скульптура «Насінина» складається з двох типів мармурових уламків: одного з Nero Marquino, а іншого з Carrara.
Артоб’єкт «Пшениця»
Автори — Анна Манако, Олександр Кисіль
Скульптура під назвою «Пшениця» складається з темної основи, що уособлює виняткову родючість української землі та безлічі колосків, які рясно здіймаються вгору. Ця робота представляє плідну творчість українського народу, який хоче піднести себе до нових перспектив і свою стійкість до катастроф і голоду у світі. Пшеничні поля (наприклад, соняшникові) також символізують жовту смугу нашого українського прапора. Колоски мають живу текстуру завдяки шматочкам травертинового мармуру, а основа, що уособлює українську землю, зроблена зі шматочків мармуру Negro Marquino.
Кавовий столик «Час»
Авторка Валерія Варі
Невеликий столик під назвою «Час» був створений спостереженням за формами сонячного годинника, що використовувався в античності (меридіан). Зокрема, його верхня частина являє собою гномон, який вказує час відповідно до проєкції своєї тіні на поверхні (циферблата) столику.
Ніжка столу утворена серією з 30 кіл двох кольорів, що чергуються, і увінчана на 31-му рівні площиною, що символізує 31 рік з часу відновлення незалежності України у 1991 році. Стільниця столика увінчана гномоном, який є логічним продовженням конічної форми ніжки столу і натякає на нескінченність, на світле майбутнє, яке, ми впевнені, чекає на Україну! Стіл виготовлений з мармурових залишків, що чергуються між червоним Levante і білим Carrara.
Колекція інтер’єрних предметів «Зірка»
Авторка Аліна Кравчук
Колекція під назвою «Зірка» пропонує два об'єкти з однієї колекції – настінне панно та комод-бар. Малюнок зірки часто зображується на українських писанках і уособлює сонце, вогонь і тепло, тобто цей прадавній символ є дуже важливим у цей час для українського народу, оскільки уособлює віру і силу в майбутнє для захисту своєї землі. Панно розділене на дві половини, обидві з білого мармуру Fior di Pesco з поверхнею, обробленою за технологією «шкіряний дотик».
Комод, з іншого боку, має декоративний елемент спереду (також виготовлений із залишків мармуру Calacatta Caldia), який призначений бути своєрідним відображенням вищезгаданого панно, а решта конструкції виконана зовні із залишків мармуру Nero Marquina, внутрішня частина – оброблена зі шпону дерева Noce Canaletto.
«Зірка» також є орієнтиром для багатьох українців, розкиданих по всьому світу, так само, як полярна зірка, що допомагає прокласти дорогу до рідного дому.
Колекція об’єктів для інтер’єру «Народження»
Авторка Анна Манако
Колекція під назвою «Народження» пропонує нам дві роботи – панно та кавовий столик. Обидва об’єкти були побудовані на декількох мармурових шарах, де вирізання деталей було здійснено таким чином, щоб мінімізувати виробничі відходи для більшої екологічної поваги та імітації природи, яка переробляє себе, не створюючи відходів.
Всередині панно має дзеркало, яке не тільки відбиває світло, але й дає можливість спостерігачу побачити власне свій внутрішній світ та стати активною частиною самого твору. Невеликий столик, окрім скляної стільниці, має всередині себе елементи, які корисні для стійкості та рівноваги об'єкта, так і покликані відображати початок прояву нового життя. Об'єкти символізують любов до життя та пов'язаний з ним процес народження і нескінченного відродження як єдиний спосіб подолання смерті. Колекція виготовлена з залишків трьох видів мармуру, які чергуються між собою: Palissandro, зелена Calacatta та Estremoz.
Усі українські об’єкти, що нині експонуються на Marmomac, були виготовлені в Україні лише з мармурових залишків компанії Instech та llab.design, які також подбали про транспортування до Верони та брали активну участь на всіх етапах проєкту.
Instech – український сімейний бізнес, який займається обробкою каменю протягом трьох поколінь і був заснований у 1993 році. llab.design є відгалуженням Instech і спеціалізується на виробництві та продажу декору з натурального каменю.
Проєкт здійснюється за підтримки Генерального Консульства України в Мілані.
Організатори висловлюють щирі подяки оргкомітету міжнародної виставки Marmomac і Veronafiere, Асоціації Verona Vale і, зокрема, пану Роберто Б'янконі.
Куратори та організатори: Анна Манако (Manako Design), Валерія Варі (Design Market), Анастасія Білецька (DESIGN4UKRAINE).
-
«Майбутнє Минулого»: проєкт зі свідомої реновації архітектурної спадщини від IK-architects
-
Українське 'Джерело' в Нью-Йорку: колекційний дизайн на виставці Salon Art + Design
Подія -
IDS Toronto 2025: найочікуваніша інтер'єрна подія Канади
Подія -
Краса з українським характером: G×BAR і HVYLYA interior design у Тернополі
Вибір редакції -
Український прорив у світі еко-дизайну: «стіни, що дихають» від MAKHNO STUDIO потрапили у фінал Dezeen Awards 2024
Ідея -
Одразу 2 проєкти YOD Group отримали відзнаку Best of Best в Міжнародній архітектурній премії Architecture Masterprize
-
«Архітектори надії»: фільм про відбудову України під час війни
Подія - Ищу идею Сила символів: Waone створив мурал на честь ГУР на Подолі Український художник Володимир Манжос, більш відомий під псевдонімом Waone, презентував новий мурал у Києві. Його твір «Мудрий пануватиме над зірками» тепер прикрашає стіну однієї з будівель на Подолі. Ця робота має особливе значення — вона створена у співпраці з Головним управлінням розвідки Міноборони України (ГУР) і символічно відображає їхню діяльність у боротьбі за незалежність України.
-
Призматичний синій павільйон на Венеційській бієнале: мистецтво сучасності на тлі історії
Дизайн у подорожах