Ukrainian ceramic and craft: єдиний стенд українського дизайну на Maison et Objet у Парижі
HIS
Сьогодні Україна дивує весь світ: непередбачуваною мужністю, шаленим опором та прагненням свободи, яка для кожного з нас дорівнює Життю. Утім, коли готувався проєкт Ukrainian ceramic and craft, його організатори та учасники хотіли здивувати вас іншим – талантом, свободою креативу, майстерністю роботи з натуральними матеріалами, модерним мисленням, любов'ю до своєї землі та традицій. Тепер за кожним ім'ям, за кожним предметом стоїть інша історія. Наразі всі креатори покинули свої майстерні та офіси та щодня наближують Україну до перемоги, працюючи як волонтери. Проте їх експозиція Ukrainian ceramic and craft буде представлена в Парижі з 24 по 28 березня (Hall 5A, stand M44). Про колективний український стенд сьогодні піде мова.
Війна застала Україну в період справжнього відродження... як варварський набіг…Цей ренесанс був пов'язаний з пошуком контакту зі своїм корінням, прагненням показати у сучасних об’єктах культурні та історичні пласти сенсів. Дизайн також прагнув «перекласти» культурні коди сучасною мовою, зрозумілою у всьому світі. І створював об'єкти особливої краси та естетики. Ми були зайняті пошуком відповіді на запитання: що таке український дизайн? І, здається, зараз ми знаходимо відповідь. Це нова матерія, відмінною рисою якої завжди була Свобода творчих проявів, любов до своєї землі та сучасність мислення, розуміння взаємозв’язків всього зі всім. Саме тому український дизайн такий різний, але завжди – живий та справжній.
Кожен об'єкт, що представлений сьогодні, є тому яскравим прикладом. На щастя, ми (куратори проєкту: Анастасія Білецька та Сана Моро Maino Design Ukraine, Maino Design France) встигли привезти деякі предмети до Парижа якраз перед війною. Частина з них представлена в єдиній галереї українського дизайну та кераміки в Парижі, Galerie Sana Moreau.
Війна незабаром закінчиться. Отже, ми сподіваємося, що українські дизайнери та майстри повернуться до роботи. І єдиною можливістю працювати далі стане ваша допомога, коли ви наповните свої проєкти та домівки чудовими предметами українського дизайну та крафту.
Ми запрошуємо уже зараз подивитися на ці предмети під новим кутом. Щоразу, купуючи предмет українського дизайнера, ви отримаєте неоціненність духу свободи, що закарбована у кожному об’єкті. Учасники проєкти: Anna Prysiuda, Atelier Diduh, GUCULIYA.TINI, Gushka, Mapico, Olga Radionova, WOOD MOOD, ZEMNA. Учасники, що доєдналися – Natura Céramique, Empathy Céramique.
Дизайнерка, яка створює предмети як систему, що поєднує людину, природу, почуття та враження. Креаторка Sustainable Materia Store – маркетплейсу сталих локальних матеріалів та ком’юніті дизайнерів та виробників.
«Я колекціоную розповіді та картинки у своїй пам'яті, а потім із цієї колекції спогадів створюю об’єкти, які розповідають свою власну історію. Вірю, що вони дають міцний зв'язок між предметом і його власником. Цей зв'язок я підсилюю “прянощами” – натуральними матеріалами в неочікуваній інтерпретації. Люблю потертості та прояв часу».
Ікебана (Ikebanа) 2021 рік – світильник-вішак. Матеріали: «квітки» – дерево (ясень), «кензан» – метал.
Дизайнер: Анна Присюда/Anna Prysiuda
Майстер: Євген Канчуковський
Diduh – це унікальна майстерня, яка працює із «втраченим та відновленим» деревом. У кожному об’єкті від Diduh є кількасотлітня історія, яка завдяки перевтіленню може тривати ще 300 років. Коли ви торкаєтесь предметів декору та меблів з такого дерева, ви неодмінно відчуєте його красу, глибину та загадковість.
«Ми даємо третє життя дереву, що ми використовуємо: спочатку це було дерево, яке росло років 100-150, потім це була будівля: будинок, комора, міст. Споруда простояла ще від 100 до 200 років. Ми розшукуємо такі старі споруди у спеціальних експедиціях. Потім деревина руками наших майстрів очищається, обробляється, досушується та перетворюється на предмет інтер'єру, який ще буде служити кілька століть своєму власникові», – розповідає креативний директор та співвласник ательє Дмитро Обрізан.
Журнальний стіл «Міст». Матеріали: деревина (дуб) зі старовинного мосту, що колись з'єднував два містечка на Центральній Україні.
Дизайнери: Дмитро Обрізан, Артем Васильєв
Майстер: Юрій Абаровський
GUCULIYA.TINI. Колекція керамічного посуду та текстилю
Лімітована колекція чорної кераміки ручної роботи Guсulia.Tini від дизайнера Данути Кріль. Кожен предмет виготовлений за унікальною, майже втраченою, технікою гончарства, що збереглася лише в одному регіоні Західної України (Гавареччина). Чорна “димна” кераміка випікається у справжній печі з дровами, як і понад 100 років тому. Дим просочується в глину, окислюючи її і, таким чином поверхня фарбується у чорний колір. Сьогодні лише кілька майстрів працюють у техніці “гавареччина”, назву який дав регіон, де вона виникла та збереглася до наших днів.
«Мене надихнула унікальна традиція гончарства західного регіону України, звідки я родом. Ця техніка була практично втрачена після приходу радянської влади. У 80-х роках залишилось лише кілька майстрів, але зараз так звана “димна кераміка” знову відроджується, зокрема у цій колекції», – розповідає дизайнерка Данута Кріль.
Мінімалістичні форми предметів колекції наслідують елементи давньої символіки. Утім, кожен предмет вимагає від майстра великої майстерності, щоб досягти лаконічних геометричних форм. Поєднуючи сучасний дизайн та крафтову технологію, ательє відроджує зникаючу техніку гончарства та створює утилітарні предмети декору для сучасних інтер'єрів.
Чорна лляна скатертина є ідеальним доповненням до колекції кераміки. Разом вони утворюють емоційно, тактильно та візуально завершену композицію. Чорний колір натуральної тканини, мінімалістичні орнаменти – солярна символіка та дерево життя, ручна аплікація, декоративні помпони з натуральної вовни, елементи ручної вишивки надають рустикальності стилю сервірування столу. Незвичайний чорний колір створює урочисту атмосферу і підкреслює кольори посуду.
Матеріали: кераміка, натуральний льон, вовняна пряжа, ручна вишивка.
Дизайнер: Данута Кріль /Danuta Kril
Майстри: Микола Біда, Олеся Ковтик.
Ґушка — це спроба зберегти, переосмислити традиції та дати до них доторкнутися (Ґушка* — українська майстерня виробів з вовни).
«Все почалося з наших бабусь-дідусів. Ми любили їх підслуховувати. Вони сідали на лавках біля дому, співали та розповідали, якими гори були раніше. Нас пригощали теплим молоком, огортали історіями-легендами, а ми приймали в спадок традиції. Наше завдання — не втратити цей спадок. Майстерня працює у традиційній гладкій техніці ткання для ліжників і доріжок та ключковій техніці для килимів. Кожен виріб — hand-love-made. Все зроблено своїми руками, все — за покликанням серця.
Ґушка не шкодить природі, а співпрацює з нею. Вироби виготовляються з вовни, тчуться на домашніх верстатах, вивалюються у карпатських водах та сохнуть на м’якому гірському повітрі. Ґушка не боїться часу. Завдяки пратехнікам ткання та цілковитій натуральності, ці вироби мають надміцну структуру», – розповідає засновниця та дизайнерка ательє Дарина Фурманюк.
Матеріали та техніки: натуральна вовна ручної обробки, ручне ткацтво за традиційною технологією.
Mapico. Колекція інтер'єрних предметів
Дебютна колекція ательє Mapico, яка включає крісло, пуф та колекцію килимів і подушок з натуральної овечої вовни, вовни «щасливих овець», які вільно пасуться в екологічно-чистому гірському регіоні України, Карпатах.
Дизайнерка ательє Марія Пуляєва вперше використовує домотканий український текстиль для виробництва меблів, що витканий вручну за традиційною технологією на старовинних ткацьких верстатах. Після закінчення технологічного процесу тканий виріб промивають у гірській річці. Усі дерев’яні частини виготовлені вручну з ясена та покриті натуральними речовинами для збереження природного кольору та текстури дерева.
Завдяки колаборації дизайнера Марії Пуляєвої з традиційними ремісниками, вдалося створити сучасну за дизайном та 100% екологічну колекцію. Цей проєкт дозволив зберегти та надати нове життя традиційному ремеслу. Технологія не змінювалася протягом століть, і це є прекрасним зразком сталого виробництва, використання натуральних матеріалів та ручної праці.
Матеріали та техніки: овеча вовна, конопляне полотно, ясен
Автор: Марія Пуляєва (Mariia Puliaieva)
Olga Radionova. Роботи з серії The Tree of Life
Митець, що народилась та працює в Києві, Україна. Має фахову освіту та досвід роботи у жанрах скульптури та живопису. У 2014 році вона винайшла техніку м’якої скульптури, яка стала її візитівкою. Ольга працює з різноманітними видами тканин, штучною та натуральною шкірою, поєднуючи їх з деревом, керамікою та металом. Брала участь у понад 30 виставках та ярмарках в Україні та ЄС, серед яких Paris Design Week, Ukrainian Design Days, Ukrainian Art Week. Має 11 персональних виставок.
«Техніка м’якої скульптури – результат експерименту. Я починала, як скульптор з бронзи та дерева, та зрештою я стала досліджувати інші матеріали. Одного разу мені довелося створити скульптуру, яку треба було підвішувати, тому вона мала бути дуже легкою. Так почався мій експеримент з тканинами upcycle. Для творчості я використовую різні види тканин, і щоразу їх властивості підказують форму майбутнього елементу твору. Основи для м’яких скульптур я створюю з дерева, глини або пап'є-маше, і вже потім вживлюю у них необхідні декоративні деталі. Для кожної скульптури шию від десятків до кількох сотень м’яких елементів. Всі деталі шиються вручну. На цю серію мене надихнула деревина, що потрапила у мою майстерню. Це була дубова колода, віком 150 років. Працюючи з нею, я замислилась: скільки ж всього це дерево бачило на своєму віці, свідком яких подій історії воно стало? Я створила скульптури, в яких ця вікова деревина є серцем композиції, є алегорією минулого. З нього наче проростають м’які текстильні деталі, що символізують майбутнє. Поєднання матеріалів, як і поєднання часів, є символом наслідування та еволюції».
Матеріали: дерево (125-річний дуб), метал, тканина.
Скульптор: Ольга Радіонова\Olga Radionova
Сімейна майстерня дерев'яного декору, заснована Андрієм Бурзі (Andrii Burzi) та Анастасією Бурзі (Anastasiia Burzi). В майстерні надихаються створенням нових речей із несподіваних комбінацій натуральних матеріалів за принципами сталого виробництва, щоб проявити їхню природну красу.
Кожна колекція предметів декоративних свічок має свої особливості. У колекції Rocky збережено фактурну кору, що дбайливо очищується вручну. Колекція Ubud виготовлена із відполірованої деревини з природною історією, що розповідається химерними візерунками та отворами від комах. Volcano не фарбується в чорний колір, а обробляється вогнем, очищається від попелу та покривається шаром бджолиного воску, що надає ефект застиглого у часі вугілля.
Лінійка Black Illusions – нова колекція найчорніших свічок із глибокими ароматами рідкісних ефірних олій. Чорні, як ніч, вони оброблені вогнем та воском для досконало вишуканої матової поверхні. Як і всі свічки WOOD MOOD, вони також багаторазові з можливістю легко зарядити змінними картриджами, щоб отримати по-справжньому сталий досвід користування.
Матеріали та техніки: натуральна деревина, бджолиний віск, ефірні олії
Дизайнери та майстри: Андрій Бурзі (Andrii Burzi) та Анастасія Бурзі (Anastasiia Burzi)
Студія інтер’єрного та предметного дизайну з керамічною майстернею ZEMNA – це творча родина Тетяни Красуцької та Андрія Михайляка.
На виставці студія мала презентувати керамічну інсталяцію ROZMOVA (“Dialogue”), але вона не встигла приїхати до Парижу перед початком війни. Ми свідомо залишаємо опис інсталяції та використовуємо ROZMOVA на плакатах проєкту, декларуючи її присутність, навіть якщо і не фізично.
Інсталяція ROZMOVA (сет керамічного посуду) – це утилітарний набір посуду, який перетворюється на предмет декору після того, як ви з'єднаєте всі частини.
«Ми дійсно закохані в кераміку вже багато років і у весь процес творення і взаємодії із матеріалом. Проєкт інсталяції передбачає виготовлення одних елементів зі спеціальних шаблонних форм, які доповнюються іншими, що виготовлені вручну і ніколи не повторюються», – каже Тетяна Красуцька.
Матеріал – біла глина, біла та чорна глазур, змішана техніка, ручне ліплення.
Автори: Тетяна Красуцька, Андрій Михаляк
Natura Ceramica. Колекція ваз GONTA
Засновники ательє Natura Ceramica – Андрій та Олеся – познайомилися у Львівській національній академії мистецтв. Уже майже 20 років цей керамічний дует виробляє найкращі гончарні вироби, поєднуючи традиційні регіональні підходи з власними авторськими техніками. Крім кераміки, Андрій є також відомим скульптором, учасником багатьох виставок, який не боїться експериментувати з матеріалами.
Майстри захоплюються подорожами, спостереженням за природою та відтворенням біонічних форм у своїх колекціях. Окрім наслідування та переосмислення природи, експериментують з матеріалами та фактурами. На виставці представлено дві вази з колекції GONTA, в яких кераміка органічно поєднується з дерев'яними елементами, розташованими за принципом традиційних дахів карпатських сільських будинків GONTA. У інкрустації деревом використовуються рештки деревини (дуб) зі старих будинків.
Матеріали: кераміка, дерево (дуб)
Майстри: Андрій та Олеся Возницькі
Empathy ceramics. Колекція інтер’єрних ваз
…Сліди природного прояву часу на каменях… старі стіни з пліснявою та грибком, які стають частиною природи, коли життя наполегливо проникає у камінь і виявляє себе під впливом вологи. Неймовірні візерунки та поєднання кольорів та текстур. Це справжнє джерело натхнення для художниці Лади Донченко.
Художниця Lada Donchenko нескінченно експериментує з хімічними складами глазурі та компонентів, наслідуючи химерні візерунки, що виникають на кам'яних поверхнях під впливом часу, води, вітру та сили природи. При створенні інтер'єрних та утилітарних керамічних об'єктів, художниця знову і знову розігрує давні, як світ, сценарії творення: взаємодія людини з матеріалом, взаємодія матеріалу зі стихіями, фантазія, майстерність, щасливий випадок, інтуїтивні експерименти.
Кожен об'єкт народжується у взаємодії чотирьох стихій: землі, води, вогню та повітря. Талановиті людські руки задають лише форму.
Матеріали: кераміка, авторські техніки
Автор: Лада Донченко
Контакти:
+38 066 848 9233 Anastasiia Biletska
+33 7 52042450 Sana Moreau
expodesign.ua@gmail.com
Захід відбувається за підтримки Посольства України у Франції та Культурного Центру посольства України у Франції.
Партнер проєкту: Galerie Sana Moreau
Фірмовий стиль: Валентина Дворнік
Київ-Париж
2022
-
«Майбутнє Минулого»: проєкт зі свідомої реновації архітектурної спадщини від IK-architects
-
Українське 'Джерело' в Нью-Йорку: колекційний дизайн на виставці Salon Art + Design
Подія -
IDS Toronto 2025: найочікуваніша інтер'єрна подія Канади
Подія -
Краса з українським характером: G×BAR і HVYLYA interior design у Тернополі
Вибір редакції -
Український прорив у світі еко-дизайну: «стіни, що дихають» від MAKHNO STUDIO потрапили у фінал Dezeen Awards 2024
Ідея -
Одразу 2 проєкти YOD Group отримали відзнаку Best of Best в Міжнародній архітектурній премії Architecture Masterprize
-
«Архітектори надії»: фільм про відбудову України під час війни
Подія - Ищу идею Сила символів: Waone створив мурал на честь ГУР на Подолі Український художник Володимир Манжос, більш відомий під псевдонімом Waone, презентував новий мурал у Києві. Його твір «Мудрий пануватиме над зірками» тепер прикрашає стіну однієї з будівель на Подолі. Ця робота має особливе значення — вона створена у співпраці з Головним управлінням розвідки Міноборони України (ГУР) і символічно відображає їхню діяльність у боротьбі за незалежність України.
-
Призматичний синій павільйон на Венеційській бієнале: мистецтво сучасності на тлі історії
Дизайн у подорожах