Простір для роботи: соціалізація та якість
HIS
На зміну відособленим кабінетам та перегородкам прийшли більш відкриті й гнучкі офіси. З модифікаціями запитів співробітників і тенденцій, змінюються й вимоги до робочого середовища. Офіси прогресивних компаній трансформуються й еволюціонують, щоб не відставати від швидких змін потреб співробітників та прогресу технологій. Які визначальні характеристики взірцевого офісу 2023, далі розповідає Алеся Карнаухова, СЕО ZIKZAK Architects
Увага до громадської інфраструктури. Нині мало просто мати офіс, навіть найсучасніший і найдосконаліший. Важливо, щоб він був розташований у динамічному місці, де вирує життя: зі зручною транспортною розв’язкою й усіма благами цивілізації поряд, як, наприклад, салони краси, ресторани, крамниці, сквери та інші звичні й необхідні, як повітря, локації для містян.
Людина – нова найважливіша зручність на робочому місці. Ніхто не хоче приходити в офіс, який пустує. До нього йдуть задля особистісного спілкування, яке значно ефективніше, ніж онлайн-зустрічі. Люди засумували за живою комунікацією і з радістю повертаються до приємної офісної метушні й гучних голосів колег. Тут вже можна говорити про посилений акцент на акустичний дизайн, адже для сконцентрованої роботи важлива ретельна ізоляція від сторонніх шумів.
Пріоритет сучасного офісу – наставництво й можливість навчання. Через брак зворотного зв’язку в онлайн форматі знижується ефективність навчання, розвитку й росту, така важлива, особливо для молодших спеціалістів. Фізична присутність має значення при виконанні своїх керівних обов’язків старшими співробітниками, й досягнення прогресу молодшими. Кожне робоче середовище має містити професійно спроєктовані зони, зосереджені на спілкуванні, співпраці, вибудові корпоративної культури та знайомств. Ця тенденція все більше набиратиме обертів.
Значна різниця в робочих просторах через велику диференціацію між галузями. Це зумовлено відмінними потребами компаній різних сфер. Наприклад, співробітникам медіакомпаній потрібні офіси з максимально відкритим простором, вони готові до експериментів і креативу. Для такого мобільного та динамічного стилю роботи необхідні зовсім інакше сплановані й розроблені приміщення, ніж, наприклад, для ІТ-компанії. До прикладу, співробітники перших зосереджуються на груповому мозковому штурмі та творчій співпраці. Медіа-офіси хочуть великої дози індивідуальності, що підвищує їх продуктивність і заряд креативу. Зазвичай це втілено у вигадливому й насиченому дизайні інтер’єру. Хоча, сучасні продвинуті айтівці теж мають запит на офіси подібного формату. У медіакомпаній затребуване спеціалізоване обладнання та приміщення для своїх виробничих процесів: студії звукозапису, зелені екрани, фотостудії. ІТ-компаніям важлива міжфункціональна командна робота та гнучкі процеси розробки. Для таких облаштовують проєктні кімнати, скрам-зони для спільного розв'язання робочих питань та обміну інформацією.
Ставка на якість. Люди стають все більш вибагливими й, обираючи місце роботи, ледь не в першу чергу звертають увагу на рівень робочого середовища, який надає компанія. Співробітники хочуть працювати в максимально якісно облаштованих, комфортних і технологічних робочих просторах. Такі офіси дають унікальні щоденні враження, які варті витраченого на дорогу часу.
Мастхев сьогодення – доступ до відкритого простору на робочому місці. Офіси облаштовують терасами, з’явилася тенденція до трансформації вестибюлів офісних будівель на криті чи відкриті тераси, конференц-зали. Біофільний дизайн — це за замовчуванням обов’язковий елемент сучасного офісу.
Нова інтерпретація кабінетної системи. Кабінет – це вже не маркер престижу й вищої ієрархічної приналежності окремої людини, яка у ньому працює. Нова кабінетна система використовується компаніями, де кабінети потрібні для конфіденційності та максимальної концентрації. Вона затребувана у таких фірмах, як наприклад, що спеціалізуються на фінансовому аудиті. Зазвичай у кабінетах нового формату розміщено кілька співробітників одного департаменту. І класична кабінетна система – це зараз, скоріше, виключення. Як правило вона все ж поєднується з опенсейсами для креативних відділів чи у якості місць колективного спілкування, утворюючи гібридні робочі простори.
В Україні у зв’язку з війною одним із переосмислень є вимушене питання наявності бомбосховища в офісі. Нові норми ДБН все ще в процесі розробки, але реальність така, що власники бізнесів хвилюються про безпеку своїх співробітників і запит на проєктування офісів, обладнаних бомбосховищами, усе більше зростає.
Нинішній офіс задовольняє весь спектр потреб вибагливого, звиклого до комфорту співробітника. Люди жадібні до спілкування з колегами й наставниками, їм важлива, як ніколи, соціалізація й вони отримують її в робочому просторі. Масове повернення до офісного формату роботи – наша даність і найближче майбутнє. Тож варто подбати про повернення співробітників у по-справжньому якісно облаштований офіс, максимально орієнтований на їх комфорт і плідну роботу.
Ілюстрації: ZIKZAK Architects