Костянтин Кожемяка: про візуальну культуру, літературу, що надихає, та новинки видавництва ArtHuss
HIS
Видавництво ArtHuss цікавить все, що пов’язано з візуальною культурою. Ще на початку діяльності вони визначили свій фокус, і не просто рухаються у цьому напрямку, а постійно його розширюють. Так, приміром, до традиційних тем про графічний дизайн та фешн додаються книги про архітектуру, урбаністику, гастрономію та ін. І, як ви розумієте, зі збільшенням тематик ростуть і обсяги продажів. Про розвиток видавництва в умовах COVID-19, ті самі тематики, нову професійну та надихаючу літературу нам днями розказав директор видавництва ArtHuss, Костянтин Кожемяка.
HIS: Як вплинув COVID-19 на сферу українського книговидання в цілому та на діяльність видавництва «ArtHuss» зокрема? Які зміни відчули ви як видавець?
Костянтин Кожемяка:
COVID-19 — це наше цивілізаційне явище, тому перший шок, у міру того, як він пройшов, всі якось до цього уже пристосовуються, адаптуються. Ті, хто займається навчанням, добре освоюють онлайн-навчання. Яскравий приклад — школа Projector. Якщо це ресторатори, наприклад, Діма Борисов, то він розвиває мережу закладів “на виніс” і доставку їжі додому. Тобто, люди якось виходять зі становища, і ми теж. У нас офлайн продажі більше перейшли в онлайн. У нашому випадку добре те, що ми ніколи не розслаблялися і весь час існування приділяли увагу інтернет-магазину, працювали над usability, над контентом, наповненням. І коли у тебе з моменту старту проєкту 1-5 позицій, то декому могло видатися це нерозумним і нераціональним рішенням. Ми знали, що ми наростимо товарну масу і на сьогодні, при тому, що ми видали протягом 5 років понад 100 видань і зараз в роботі у нас до 150 активних позицій, то починаючи з 25-30 позицій — це самоокупна, самодостатня е-marketing-площадка. Процес адаптації щодо ситуації з COVID-19 уже позаду, ми працюємо і дивимося вперед з оптимізмом.
HIS: Чи стали українці на карантині читати більше? Можливо почали купувати більше книг? «ArtHuss» — перш за все про візуальну культуру, і це саме те, чого бракувало багатьом з нас під час обох локдаунів.
Костянтин Кожемяка:
Зараз я не можу сказати конкретну статистику за всю книговидавничу галузь, але на прикладі ArtHuss я можу констатувати про збільшення обсягів продажів. Але чи пов’язано це з тим, що люди під час локдауна, обираючи між соцмережами, серіалами, онлайн-іграм, надають більше переваги читанню книги — не знаю. Видавництво ArtHuss під час локдауна значно розширило і продовжує розширювати кількість тайтлів для видання. Це по-перше. А по-друге, ми розширюємо тематичний ряд. Крім традиційних тем про візуальну культуру, книг для професіоналів, графічний дизайн, аніматори, фешн тощо, ми підключаємо нові теми: архітектура, урбаністика, гастрономія. Заходимо у сферу інформаційної політики, постправди, антифейків. Завдяки таким розширенням, ми бачимо збільшення обсягу продажів.
HIS: Якщо читач нічого не тямить у дизайні, проте має безліч питань щодо своєї оселі, яку книгу ви порадите йому обрати першою? Який автор познайомить з захопливим світом дизайну найкраще?
Костянтин Кожемяка:
Якщо розглядати наші тематики, то в деяких напрямках — ми на стороні спеціалістів, а в деяких — на стороні споживача. Що стосується теми культурології, то тут ми на стороні споживача культурного контенту. У напрямках анімації, графічного дизайну, ілюстрації — ми за професіоналів. Це означає, що ми видаємо книжку для професіоналів, а не для широкого загалу. Хоча це популярні сучасні книги і для видавничого продукту це є світовим трендом. Такі книги написані популярною мовою, тому там нема чогось наукоподібного, незрозумілого, що може осягнути тільки кваліфікований досвідчений спеціаліст. Ці книги для людей, яким було би цікаво дізнатися про проблеми, факти, турботи в професії, з чим зіштовхуються люди, які працюють у тих чи інших сферах.
Що стосується тематики інтер’єрного дизайну — тут однозначно ми на стороні замовника, споживача культурного контенту. Не на стороні професіоналів. Це відбулося не випадково, а в процесі спроб взаємодіяти з професійною аудиторією. Наприклад, така спроба привела нас до співпраці з Європейською школою дизайну (EDS). Коли ми “заходимо” в професійне середовище, відразу ставимо запитання — порекомендуйте, що актуально для вас? Так відбувалося з аніматорами, зі сферою фешн, тощо. Наприклад, Європейська школа дизайну порекомендувала книгу Віктора Папанека “Дизайн для реального світу”. Я вважаю, що такий вибір дуже гідний. З того, що ми уже видали, ця книга та наша новинка “Візуальна культура” — це основоположні базові хрестоматійні видання, які дають загальне підґрунтя для розуміння подальших цивілізаційних трендів і тенденцій, що відбуваються в різних галузях візуальної діяльності людини, зокрема, інтер’єрного дизайну. Також додам до цього переліку книгу “Архітектура щастя”. У цій книзі також глобальні фундаментальні речі — як архітектура взагалі реагує на соціальні процеси, що відбуваються в суспільстві. Коли ми на стороні замовника, то ми намагаємося вибудувати логіку, тому все могло би бути інакше, але ми зробили так, щоб все було логічно. Тому перша книга — це “Своя оселя”. Вона дає розуміння різних стилів, які сьогодні існують. Друга книга після цієї, не випадково, “Життя в кольорі” авторки Ребекки Етвуд. Ця книга дає більше предметного уявлення про те, як може бути і що можна зробити. Сюди можна додати ще “Щасливий дім”, “Життя з візерунком”. Завдання цих книг мати не просто розважальний контекст, а допомогти сформувати для кожного особисте розуміння того, що для вас є комфортним, приємним і щоб це відповідало сучасним тенденціями та трендам. Це дозволить сучасній людини зробити щось самостійно. Наприклад, у когось є бажання і можливість залучити спеціаліста, і це вже великий плюс, тому що замовник може спілкуватись зі спеціалістом на зрозумілій для них мові. Як кажуть, правильно поставлена задача підряднику — це вже 90% успіху. Якщо людина не розуміє, що вона хоче, чого прагне, то це вже приречено на взаємне непорозуміння та негативне сприйняття.
HIS: Цієї зими у видавництві ArtHuss вийшло дві книги на інтер'єрну тематику. Це «Щасливий дім» та «Життя з візерунком» Ребекки Етвуд. Скажіть, на чиї праці ще ви порадили б звернути увагу дизайнерам та декораторам, якщо вони у пошуках натхнення, чи на грані професійного / емоційного вигорання? Чи будуть книги «Щасливий дім» та «Життя з візерунком» цікавими для непрофільних спеціалістів?
Костянтин Кожемяка:
Книги “Щасливий дім” та “Життя з візерунком” — це книги не для декораторів, це більше для замовників. А от декораторам я пораджу книги “Жіноча компанія”, нашу новинку, яка скоро вийде, “Жінки-дизайнерки”.
HIS: Днями в Києві відбулася презентація книги Product design, авторка Люсія Бондар, друк: фамільна друкарня Huss. Ми, як маркетплейс українського предметного дизайну, безмежно раді цій появі, адже близько 70% продуктів, опублікованих у книзі, є в нашому магазині. Як вихід таких збірок розцінюєте ви? Чи є доречною подібна селекція виробів та студій-авторів на стадії розвитку вітчизняного дизайну як такого?
Костянтин Кожемяка:
Книга авторки Люсії Бондар “Product design”, яку ми друкували, якраз і являється тим самим фідбеком, що узагальнює той рівень досягнення, на якому знаходиться український дизайнер. Це також джерело натхнення і розуміння того, на якому етапі ми знаходимось. І в цьому цінність книги “Product design”. Таких видань повинно бути якомога більше і видаватися регулярно. Дуже добре, що є такий маркетплейс українського предметного дизайну як HIS, де митці, творці, ремісники мають змогу демонструвати результат своєї роботи. Це точка перетину споживача-замовника і творця-виробника.
HIS: Книга була, є і буде кращим подарунком, власне, як і гроші Які книги видавництва «ArtHuss» варто обрати у якості подарунка. Дайте, будь ласка, кілька порад.
Костянтин Кожемяка:
Слід зазначити, що зараз важко назвати когось, хто ще так цілеспрямовано працює в напрямку подарункової книги, як ArtHuss. Певний перелік видань ми позиціонуємо саме як подарункові книги. Тому що ми розуміємо, що на ринку книга залишилася найкращим подарунком. З економічної точки зору для певних ситуацій і свят — це подарунок з бюджетом 400-700 грн. Тому ми позиціонуємо у себе такий подарунковий сегмент і вважаємо себе якщо не єдиними, то одними із тих, хто робить це свідомо в різних напрямках. Наприклад, інтер’єрний дизайн, мистецька книга, кулінарні книги. Зауважу, що днями ми видаємо книгу “Скринька зі спеціями”, це 150 рецептів для вегетаріанців. Тому я із задоволенням пораджу книги із нашого подарункового сегменту — “Своя оселя”, “Щасливий дім”, “Жіноча компанія”, “Життя з візерунком”, “Життя в кольорі”, “Скринька зі спеціями”, “Міські джунглі”.
HIS: Найближчі плани видавництва «ArtHuss»? На які книги нам варто чекати навесні / влітку?
Костянтин Кожемяка:
Навесні та влітку ми плануємо видати близько 20-ти тайтлів. Перераховувати всі не буду, але зосереджусь на основних. По-перше, це напрям гастрономії (“Скринька зі спеціями”). Наш традиційний напрямок графічний дизайн і наступна книга авторки Еллен Лаптон. Далі буде книга із серії MIT Press “Антифейк”. Також ми відкриваємо новий напрямок фотографії, де будуть книги про сторітеллінг фото, постановка кадру на місцевості, предмети, макрозйомка, тощо.
-
Ukraine Now And Forever: альтернативна айдентика від Братів Юдіних
-
Всесвітньо відомий архітектор Рейнір де Ґрааф представить свою нову книгу "Мастерплан" в Києві
-
INTERIOR DESIGN in Ukraine – 2: вышел второй сборник украинских интерьеров
-
«Мастерплан»: видавництво CANactions випустить роман Рейніра де Ґраафа українською
-
ART The Frame: конкурс для художників та фотографів від Samsung
-
«Проста мова моїх почуттів»: серія портретів від Арінце Стенлі
-
Патрисія Уркіола: фрагмент з книги «Жінки у дизайні» Ліббі Селлерс
-
Новинка від видавництва ArtHuss – «Жінки у дизайні»
-
15 практичних порад про те, як облаштувати свій простір. Від авторки книги “Життя з візерунком” Ребекки Етвуд
-
Книга «Життя з візерунком» — новинка ArtHuss, яку вже можна замовити