Дизайнер Рон Арад у Vitra Schaudepot: виставка, яка не лишить нікого байдужим
HIS
З 8 червня по 14 жовтня у відомому Vitra Campus, у будинку фонду Vitra Schaudepot, проходитиме виставка, присвячена професіональній діяльності дизайнера Рона Арада (Ron Arad).
Крісло із старого автомобільного сидіння, меблі з інноваційного вуглеволокна, зварені вручну із сталевих листів, скульптури для масового виробництва, – виставка «Рон Арад: незвичайному – так!», яку 8 червня відкрили представники Музею дизайну Vitra, пропонує повний огляд багатогранної творчості відомого дизайнера.
У відкритому музейному фонді Vitra Schaudepot буде показано ряд перших проектів Арада 1980-х років, які й принесли йому репутацію молодої зірки дизайну. До експозиції також увійде ряд нових розробок, що демонструє експериментальний підхід автора, який розкривається у створенні серійних предметів. Саме це й робить Рона Арада одним з найбільш вражаючих дизайнерів сьогодення.
Особливим експонатом у Vitra Schaudepot стане машина Sticks and Stones, яку Рон створив у 1987 році. Цей об’єкт дизайнерського мистецтва поглинає металеві предмети (стільці та ін.), аби потім вивергнути їх у вигляді пресованих кубиків. Цей акт деконструкції демонструє критичне відношення Арада до культури споживання та ставить під сумнів роль самого дизайнера. Після реконструкції та багаторічної паузи, ця машина буде знову запущено для демонстрації біля будівлі Vitra Schaudepot.
Ще одним експонатом обов’язковим для перегляду стане крісло Арада Tinker Chair (1988). Його форма вибивається молотком із металевої заготовки. Tinker Chair входить до відомого сімейства предметів Volumes, як і розробки Big Easy (1988), Little Heavy (1989). Деякі з цих об’єктів були пізніше перепроектовані та випускалися італійською фабрикою Moroso. Інсталяцію доповнено об’єктами Well Tempered Chair (1986) та Bookworm (1993). Останній об’єкт, книжкова полиця, є чи не найбільш відомим дизайнерським твором Арада. Спочатку вона була створена із загартованої сталі, а потім випущена комерційним тиражем у варіанті з ПВХ італійським брендом Kartell.
Роботи Рона Арада не визнають кордонів між власне мистецтвом, дизайном та архітектурою. Крім того, часто дизайнер демонструє свої унікальні розробки мовою серійного виробництва, роблячи їх доступними для масового споживача.
Виставка у Vitra Schaudepot розкриває тісний взаємозв’язок між успішними серійними предметами та більш ранніми експериментальними роботами дизайнера, зокрема, на прикладі моделей стільців FPE (1997) для Kartell і Tom Vac для Vitra (1997).
Рон Арад народився у Тель-Авіві у 1951 році, вчився у Академії мистецтв «Бецалель» у Єрусалимі та Школі Архітектурної асоціації у Лондоні. Після завершення останньої деякий час працював у Лондонському архітектурному бюро. Але одного разу Арад вийшов на обід та більше у офіс не повернувся. Це рішення ознаменувало початок дизайнерської кар’єри Рона Арада як незалежного дизайнера, кар’єри що відмічена прагненням до свободи та неординарним рішенням.
Свій перший об’єкт Арад зробив із сидіння автомобілю Rover 90, екіпірувавши його конструкцією із з’єднувальних муфт. Того ж року він заснував студію One Off (1981-1991), де працював разом із Каролін Торман. Там вони експериментували з такими матеріалами як бетон та сталь. Багато з робіт того періоду – стереосистема з бетону Concrete stereo (1983) чи стіл із сталевою основою Horns Table (1985) – мають доволі провокативний характер.
Сьогодні лондонська студія Ron Arad Associates активно працює у сфері предметного, меблевого та інтер’єрного дизайну, займаючись також архітектурним проектуванням. Відомими бюро Арада зробили такі архітектурні проекти як новий Музей дизайну у Холоні (2006-2010) та інтер’єр готелю Watergate (2012-2016) у Вашингтоні, округ Колумбія. Ці роботи здатні продемонструвати, що у сьогоднішньому світі дизайну, з його високим ступенем комерціалізації, все ще є місце для творчості, .що не вкладається в категорію очікуваного.
Читайте також: Такаши Мураками разработал дизайн обложки для скорого альбома совместного проекта Kanye West и Kid Cudi.
-
Українське 'Джерело' в Нью-Йорку: колекційний дизайн на виставці Salon Art + Design
Подія -
IDS Toronto 2025: найочікуваніша інтер'єрна подія Канади
Подія -
Музей кераміки в Китаї: новий архітектурний шедевр від Kengo Kuma
Архітектура -
«Архітектори надії»: фільм про відбудову України під час війни
Подія -
Призматичний синій павільйон на Венеційській бієнале: мистецтво сучасності на тлі історії
Дизайн у подорожах -
Panoptikum Collections на Maison et Objet: сила українського колекційного дизайну
Подія -
DVRZ Design Days: Огляд Днів українського дизайну
Подія -
Перша бібліотека українських матеріалів відкриється в Києві під час ДВРЗ Design Days
-
Конференція з інклюзивного дизайну пройде в рамках ДВРЗ Design Days в "АГРОМАТ"
Подія -
Kyiv Design Week 2024: реєстрацію учасників відкрито
Подія
Перший міжнародний фестиваль фотографії Street Art Photo 2017: Марсель Штайнер, «Київ <-> Цюріх. Сприйняття»
Київ, Національний історико-архітектурний музей «Київська фортеця» (м. Київ, вул. Госпітальна, 24а)
16 June 2017, 16:00