10 принципів дійсно якісного дизайну від Дітера Рамса. Ukrainian edition
HIS
Дітер Рамс — культовий дизайнер 20 століття та справжній прихильник функціональної простоти. Головною заслугою Дітера Рамса є те, що саме він винайшов (сформував) просту візуальну мову споживчої електроніки, орієнтовану на інтуїтивне сприйняття користувача. Сьогодні винаходи та підходи Рамса успішно використовує компанія Apple, а Джонатан Айв вважається «послідовником» 86-річного німця. Чи вдалося адаптувати принципи якісного дизайну Рамса до українського ринку, читайте далі.
Протягом 40 років Дітер Рамс працював дизайнером в Braun. Можна стверджувати, що він виріс з компанією, адже влаштувався туди у 23 за рекомендацією друга. Згодом, у середині 60-х, стиль Braun став вважатися символом сучасності та прогресу, а завдяки зусиллям Дітера народилася особлива лаконічна монохромна естетика, що визначила розвиток дизайну на багато десятиліть.
Та у кінці 70-х років Дітер Рамс почав серйозно турбуватися з приводу навколишнього світу, в одному з інтерв'ю дизайнер взагалі назвав його «темною суміщу форм, кольорів і шумів». Розуміючи свою роль та покликання, він поставив собі одне дуже важливе питання: чи дійсно мій дизайн хороший? А оскільки хороший дизайн не можна виміряти звичними для нас методами, Рамс спробував викласти на папері десять найважливіших принципів по-справжньому гарного дизайну. Наскільки хороший український дизайн, намагалися з'ясувати й ми. В рамках щорічної меблевої виставки KIFF редакція his.ua під керівництвом дизайн-ентузіаста Лариси Цибіної сформувала галерею сучасного дизайну з гучною назвою UKRAINE. GOOD DESIGN, де кожна «якість» мала реалізований українцями приклад. Вітчизняна добірка хорошого дизайну чекає на вас нижче, де кожному предмету передує заповідь легендарного німця (так-так, хтось називає ці принципи саме «заповідями»).
Експозиція була сформована за підтримки компаній Manders (фарби), Вітекс Україна (підлога) та GAFF Design Studio (світло)
Куратор експозиції Лариса Цибіна
1. Хороший дизайн повинен бути інноваційним.
Можливості для створення чогось нового ще не вичерпані, і технологічний розвиток постійно пропонує нові. Та інноваційний дизайн завжди розвивається в тандемі з інноваційною технологією, і не може бути просто самоціллю.
Стілець Z TISTA. Дизайнер Вікторія Якуша. Виробник Faina
2. Хороший дизайн робить продукт корисним.
Продукти купують, щоб ними користуватися. Продукт повинен відповідати певним вимогам, не тільки функціональним, але також психологічним і естетичним. Хороший дизайн підкреслює користь продукту і нехтує всім, що зменшує її.
Торшер Magneto. Дизайнер: Сергій Готвянский. Виробник: Blanc
3. Хороший дизайн повинен бути естетичним.
Естетичні якості продукту є неодмінною (умовою) частиною тієї користі, яку він несе. Продукти, які ми використовуємо з дня на день впливають на нашу особистість і добробут. І тільки предмети в хорошому виконанні можуть радувати око.
Журнальний столик DIXIT. Дизайнер: Валерый Кузнецов. Виробник: Vavilon
4. Хороший дизайн робить продукт зрозумілим.
Такий дизайн прояснює структуру продукту. Що ще краще, він може змусити продукт говорити за себе. А в кращому випадку, він взагалі не потребує роз'яснень.
Письмовий стіл Ollly. Дизайнер: Павло Вєтров. Вировлик: Zegen
5. Хороший дизайн повинен бути непомітним.
Продукти, які служать на користь якоїсь мети схожі на інструменти. Вони не грають роль прикрас або творів мистецтва. Тому їх дизайн повинен бути нейтральним і стриманим, щоб залишилося місце для самовираження його користувача.
Барний стілець Wave. Дизайнер: Ігор Лугерін. Виробник: WOO
6. Хороший дизайн повинен бути чесним.
Він не робить продукт більш інноваційним, сильнішим або більш цінним, ніж він є насправді. Він не намагається маніпулювати споживачем і не обіцяє того, що не може дати.
Журнальні столики від виробника Solovero
7. Хороший дизайн не старіє.
Він уникає моду, тому ніколи не вийде з неї. На відміну від модного дизайну, хороший дизайн буде актуальний довгі роки, навіть в умовах сьогоднішнього "одноразового" суспільства.
Стілець #2. Дизайнер: Володимир Вештак. Виробник: Object #
8. Хороший дизайн ретельно опрацьований до найдрібніших деталей.
В хорошому дизайні ніщо не випадково і не зроблено навмання. Турбота і точність в процесі дизайну демонструють повагу до користувача.
Підсвічник Сandle Holders. Дизайнер: Катерина Соколова. Виробник: NOOM
9. Хороший дизайн повинен бути чистим (екологічним).
Дизайн робить важливий внесок у збереження навколишнього середовища. Він допомагає зберегти ресурси, а також мінімізувати фізичне і візуальне забруднення навколишнього середовища протягом всього терміну служби продукту.
Декоративне панно Система Клітин. Дизайнер: Юлія Яланжи. Виробник: Yalanzhi Objects
10. Гарного дизайну повинно бути якомога менше.
Менше значить краще, адже хороший дизайн зосереджений лише на суттєвих деталях. В такому випадку продукт не буде перевантажений несуттєвими якостями. Повертайтеся до чистоти, повертайтеся до простого.
Полиця Copenhagen. Дизайнер: Максим Лошаков. Виробник: Twonee
Експозиція була сформована за підтримки компаній Manders (фарби), Вітекс Україна (підлога) та GAFF Design Studio (світло).
Читайте також: Український декор у Швеції: FAINA Collection у тренд-експозиції «Темперамент» арт-директорки бренду Acne St Сахари Уідофф.
-
Відбудова Херсона: конкурс Resilient Cities: Ukraine на найкраще бачення майбутнього міста з використанням Autodesk Forma
Промо -
Відродження мистецької спадщини: воркшоп "Ближче. Мозаїка України"
Подія -
Panoptikum Collections на Maison et Objet: сила українського колекційного дизайну
Подія -
Бетмен обирає українське: ексклюзивні арт-об’єкти від MAKHNO у резиденції супергероя на Мангетені
-
Зручні міста для всіх та кожного: як пройшла конференція «Інклюзивні простори. Як дизайн змінює життя на краще»
Подія - Ищу идею Відновлення вітряка ХІХ століття: відродження історії та традицій Архітектурна майстерня loft buro представила один із наймасштабніших реставраційних проєктів останніх років — відновлення вітряка кінця ХІХ — початку ХХ сторіччя, розташованого в Національному музеї народної архітектури та побуту України. Цей проєкт має не лише історичне, але й культурне значення, адже відродження стародавніх технологій та архітектурних рішень дозволяє зберегти важливі сторінки минулого для майбутніх поколінь.
-
Архітектурна студія SHOVK здобула Гран-Прі на XIV Всеукраїнському архітектурному конкурсі ІНТЕР’ЄР РОКУ
Подія -
Голос українських архітекторів, який тепер доступний онлайн, презентували на La Biennale di Venezia
-
Kyiv Design Week 2024: реєстрацію учасників відкрито
Подія -
Другий Тиждень українського дизайну та інновацій: результати та підсумки
Подія
Ідея. Матеріал. Форма. Конкурс на кращий дизайн предмета інтер'єру від ALPI
Київ, .
22 July 2016, 16:00